Avatar billede kimley Nybegynder
02. januar 2009 - 13:12 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Tilslutning af flere produkter

Hej

Jeg har viasat parabol samt et surrondanlæg og nu har jeg købt en harddiskoptager med dvd. Hvordan tilslutter jeg det så jeg kan optage fra viasat? Jeg har kun scartkabler.
02. januar 2009 - 14:03 #1
Viasat udgang til optager indgang (på av-kanalen på optageren).
Optager udgang til tv (på av-kanalen på tv'et).

Jeg gætter på at der er to scart-stik i optageren, og at en eller begge to, både virker som ud- og indgang.

Når du opretter en tidsindstillet optagelse, så husk at tænde Viasat-modtageren, og indstil kanalen, forud for optagelsen.
Avatar billede kimley Nybegynder
02. januar 2009 - 17:13 #2
JEg har forbundet det på følgende måde. Viasat tv til scart 1 på tv og viasat vcr til line 1 decoder på dvdoptageren og line3 tv til tv fra dvdoptageren.
Er ikke lige med på hvad der er ud og indgang
Avatar billede kimley Nybegynder
02. januar 2009 - 17:15 #3
Hvis viasat ikke bliver forbundet tv skal jeg så tænde for optageren for at se viasat?
Avatar billede kimley Nybegynder
02. januar 2009 - 17:25 #4
Jeg har nu sat det sammen som du skrev og har sat surround til viasat.. Men jeg kan ikke forstå at jeg ikke kan får harddisk optageren til at finde viasat kanaler som den finder dr1 dr2 og tv2
Avatar billede kimley Nybegynder
02. januar 2009 - 17:27 #5
Så måske jeg har formuleret mit spørgsmål lidt forkert for mit problem er jo at optageren ikke finder viasat kanalerne
Avatar billede Slettet bruger
02. januar 2009 - 18:23 #6
det kommer den heller ikke til .

Du kan kun optage den kanal din sat boks står på og ikke andre ,ligsom du kan kun se 1 kanal ad gangen og optage .

det andet ville kræve at der sad en tuner i sat boksen der splittede alle kanalerne ud u seperate frekvenser til hd optageren .
02. januar 2009 - 21:00 #7
Når du bruger scart eller phono til at forbinde enheder, vil du altid kun kunne finde dem på AV-indgangen (både på tv og optager). Du behøver ikke at scanne for kanaler, ligesom du gør ved DR og TV2. -Det gør du kun når du forbinder tingene via antennekabler.
02. januar 2009 - 21:07 #8
>>Hvis viasat ikke bliver forbundet tv skal jeg så tænde for optageren for at se viasat?<<
Ja!
Men du kan sætte et yderliger kabel mellem viasat-boxen og tv'et.

Hvis der ikke er stik nok på apperaterne, kunne du også forbinde optageren og tv'et med et antennekaber, og så scanne efter den (husk at tænde den når du scanner, så den sender et billede).
Avatar billede kimley Nybegynder
03. januar 2009 - 20:46 #9
Kan så sige at  Hvis viasat ikke bliver forbundet tv skal jeg så tænde for optageren for at se viasat?<<
Nej det skal jeg ikke... Men tænder jeg for optageren kan jeg ikke se viasat uden det går igennem den... Og på viasat har jeg også en lille 80 gb harddisk som vil være rart at optage på..
der er nu stik nok og der er også antenne kabler til...
Avatar billede kimley Nybegynder
03. januar 2009 - 20:49 #10
Hvad hvis man så bruger hdmi kabler eller hvad de nu hedder... Syntes da godtnok at man her i 2009 kun kan optage det program man ser er oldnordisk... Viasat+ som min boks hedder der kan man optage 1 og se et andet... Men 80 gb er lige lidt nok og troede godt nok at en dvd optager med indbygget hd var lidt mere smart
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2009 - 10:31 #11
det jo ikke anderledes end en vhs og hd recorder de kan også kun optage 1 program og vhs der har vi da levet med det siden 79
Avatar billede kimley Nybegynder
04. januar 2009 - 12:31 #12
Jamen det jeg mener er at hvis jeg optager fra viasat på min nye dvd med HD så kan jeg vel ikke se et andet program på viasat?? Eller kan jeg. På viasats hd kan jeg optage et og se et andet
Avatar billede kimley Nybegynder
04. januar 2009 - 12:32 #13
Nå men har jo sådan set fået svar på det jeg spurgte om så her er point h13
05. januar 2009 - 07:48 #14
Tak
Ja, jeg vil gå ud fra at du kun kan se det program, som du optager fra Viasat'en.
-Hvert scart-stik/hdmi kan kun bære ét billede ad gangen.

HDMI og component, er en bedere kvalitet end scart og phono.