Avatar billede mrdj Nybegynder
02. januar 2009 - 11:40 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Opdatering af debitorbogføringsgruppe

Hej

Jeg sidder med en ny navision 5.0SP1 - vi har ca. 25.000 kunder som er eksporteret fra vores gamle navision 4.0SP3 og importeret i den nye navision via dataport. Til min store skræk opdager jeg så at debitorbogføringsgruppe IKKE er blevet eksporteret med ud i dataporten og nu mangler den på de importerede kunder. Problemet er så bare at eksport/import IKKE kan foretages igen med det felt i, da der i mellemtiden er blevet rettet en del på kundernes stamdata i den nye version.

Er det muligt at få hjælpe til at få lavet et script der kan løbe alle kunderne igennem og sætte debitorbogføringsgruppe "1" på hvor feltet er blankt?

På forhånd mange tak
Avatar billede amtoft Novice
02. januar 2009 - 13:17 #1
Kan du ikke bruge "Søg og erstat"?
Mener jeg også skulle kunne virke med at "blank" bliver erstattet af "1".
Stå i feltet og tryk CTRL+H for at afprøve.

mvh Brian
Avatar billede mrdj Nybegynder
02. januar 2009 - 14:50 #2
Hej Brian

Har forsøgt men den vil ikke genkende "blank" - kan ikke finde nogle poster når jeg ikke udfylder hvad der skal søges efter. - men mener dog at kunne huske man kan gøre det men skal skrive noget specielt i søgefeltet for at den "fanger" det er blankt felt man ønsker at erstatte med 1 f.eks.

:-(

Hilsen
Kim
Avatar billede amtoft Novice
02. januar 2009 - 15:02 #3
Prøv evt. med to appostroffer som "blank" ''

mvh Brian
Avatar billede mrdj Nybegynder
02. januar 2009 - 15:27 #4
Når man bare vælger "erstat" vil den ikke genkende blankt felt. Men vælger man "erstat alle" ser det ud til at den godt vil :-| Hmm Microsoft ????

Det ser ud til at den er igang med at løbe poster igennem nu, men det kvæler totalt maskinen pga. antallet af poster så kan ikke endeligt bekræfte endnu at det er lykkedes.
Avatar billede mrdj Nybegynder
03. januar 2009 - 10:40 #5
Det lykkedes med søg og erstat når bare man vælger "erstat alle" - må ikke tage en post af gangen så kan den ikke finde ud af det......

Mange tak for hjælpen, smid svar hvis du vil have point.
Avatar billede amtoft Novice
03. januar 2009 - 11:29 #6
Godt det lykkedes :-)

mvh Brian