Avatar billede musmus Nybegynder
01. januar 2009 - 23:49 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Læse en .sql fil

hejsa,
jeg har har haft et hacker angreb og jeg har mistet min hjemmeside. Det neste jeg har er en .sql fil som jeg gerne vil læse og trække data ud af.
For så vidt kunne jeg oploade filen til en mysql base og så lave en csv der.

MEN...filen fylder over 1100 mb, og sådan een kan man ikke bare oploade.

Kan nogen fortælle mig hvordan jeg får trukket data ud af denne fil, så jeg kan få de data jeg skal bruge til mit site?(jeg mangler produktbeskrivelser og antal på lager osv.

Håber at nogen kan hjælpe mig.

Filen er en ganske alm. sql fil som er  et dump af min database.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
02. januar 2009 - 00:00 #1
Hvis det er mysql, skal du da ikke stille spørgsmålet under MSSQL ;)

Der er et par muligheder:
1) Få en SSH-forbindelse til din webserver og kør mysql-klient programmet direkte på serveren (eller tæt på)
2) Brug et mysql-klient program via port 3306 på mysql-serveren

Nuvel, hverken 1) eller 2) er særlig udbredte på billige webhoteller, hvorfor man skal holde sig fra webhoteller, der ikke tilbyder 1) og/eller 2) hvis man regner med at skulle opbevare mange data.

Men så er der en nummer 3)

3) Del din sql fil op i tilpas små klumper, og brug så phpmyadmin på hver klump. Det man har sparet i pris på webhotellet, sætter man så til i arbejde...

4) En mulighed er et mysql-klientprogram, der forbinder via et php-script på serveren, og muligvis vil kunne klare store "uploads". Muligvis kan yogsql
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
02. januar 2009 - 00:02 #2
Det hedder vist: sqlyog
Avatar billede musmus Nybegynder
09. november 2012 - 13:36 #3
lukker