Avatar billede deudis Nybegynder
31. december 2008 - 01:33 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

nyt grafickort

Min baerbare starter ikke skaermen op.Det startede med lidt flimmer og misvisning af farver,men nu er den doed.
Det er en acer travelmate 4082 .Mener grafikdelen er en ATI Mobility Radeon X1300.spoergsmaelet er nu hvor for jeg fat i et nyt kort eller en erstatning.Gerne et lidt bedre.
og den blev tre aar gammel.
Avatar billede Jensen DK Novice
31. december 2008 - 07:58 #1
Det er meget få bærbare man kan skifte grafikkort på, så det skal du ikke regne med at du kan på din.
Avatar billede haverslev Novice
31. december 2008 - 11:12 #2
Grafikkort chippen er en del af bundkortet og er derved loddet på - glem alt om at skifte det: http://www.notebookcheck.net/ATI-Mobility-Radeon-X1300.2166.0.html

Men er du sikker på at det er grafikkortet der er fesen af, kunne også være selve backligt/inverter på skærmen.
Har du mulighed for at sætte en extern skærm i et vga stik på pc`en og efter opstart af pc`en trykke på følgende taster FN + F5 eller FN + F7 (alt efter maskine)
herved skifter den mellem intern/extern skærm.
Avatar billede Jensen DK Novice
31. december 2008 - 14:17 #4
Du kan læse her hvordan man giver point / lukker sine spørgsmål.

http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar
Avatar billede haverslev Novice
31. december 2008 - 14:38 #5
Inden du evt. også lukker dette, så vil jeg anbefale at du afprøver det jeg skrev 31/12-2008 11:12:18 - da det er sjældent at selve chippen står af _)
Avatar billede deudis Nybegynder
31. december 2008 - 20:28 #6
ok Haverslev kan den inverter evt skiftes
Avatar billede haverslev Novice
01. januar 2009 - 17:14 #7
Ja den kan skiftes, på et værsted vil det nok koste en 1000 kr. at få det lavet.

Er du lidt snild på fingrene, så kan du selv skifte den.
Det sidder i skærmpanelet, der er som regel 4 skruer i skærmrammen, en i hvert hjørne og de skruer er gemt under gummidupperne.
Når rammen er taget af, så kan det være at inverterne sidder bag noget "alu-tape, det tager du og løsner forsigtig så du får inverteren fri. Kender ikke lige din maskine, men det er meget ens fra maskine til maskine.
Jeg kan desværre ikke finde nogle Acer inveretere med billede, men prøv at ringe til
http://dk.eetnordic.com/product.aspx?id=19.TB2V1.001

Se sådan ud:
http://traderjoe.dk/advanced_search_result.php?search_in_description=1&keywords=inverter&x=22&y=7