Avatar billede jessan Nybegynder
29. december 2008 - 19:58 Der er 3 kommentarer

Vista i netværk med XP = usynlingt

Hej
Jeg er nok ude i at jeg ikke kan finde det rigtige flueben og sætte hak i.

Jeg har et netværk bestående af 3x Xp og 2x Vista + 1 bærbar på Vista og det er kun Xp maskinerne der kan se hinanden.

Min router er en Asus WL-500W

Er der nogen her der kan give mig en løsning jeg kan forstå.

Jess
Avatar billede rebecca Novice
29. december 2008 - 20:49 #1
Sådan tilføjes en kabelforbundet (Ethernet) computer, der kører Windows Vista
Tilslut computeren i en hub, kontakt eller router, og tænd for den. Hvis dit hjem har Ethernet-kabler, og der er et stik i det rum, hvor computeren er, kan du slutte computeren til Ethernet-stikket i stedet for.

Benyt følgende fremgangsmåde for at bekræfte, at du har tilføjet computeren:

Klik her for at åbne Netværk.

Du skal kunne se ikoner for den computer, som du har tilføjet, og for andre computere og enheder, som indgår i netværket.

Sådan tilføjes en kabelforbundet (Ethernet) computer, der kører Windows XP
Slut computeren til en hub, switch eller router, og aktiver den. Hvis dit hjem har Ethernet-kabler, og der er et stik i det rum, hvor computeren er, kan du slutte computeren til Ethernet-stikket i stedet for).

Log på computeren som administrator.

Klik på Start, højreklik på Denne computer, og klik derefter på Egenskaber.

Klik på fanen Computernavn, og klik på Skift.

Hvis arbejdsgruppens navn ikke er ARBEJDSGRUPPE, skal du ændre navnet til ARBEJDSGRUPPE og derefter klikke på OK.

Bemærk!
Hvis du blev nødt til at ændre arbejdsgruppens navn, bliver du bedt om at genstarte computeren. Når du har genstartet, skal du klikke på Start og derefter klikke på Netværkssteder. Klik på Vis arbejdsgruppecomputere i ruden til venstre under Netværksopgaver. Du skal kunne se ikoner for andre computere, der i øjeblikket er en del af netværket
klippet fra vista hjælp fil
Avatar billede jessan Nybegynder
30. december 2008 - 01:58 #2
Hej
alle maskiner er tilsluttet netværket og kan alle gå på nettet,men kun Xp maskinerne kan se hinanden og ingen kan se Vista maskinerne.

Jeg skal have alle maskiner til at se hinanden så jeg kan udveksle filer mellem dem.

alle maskiner er i samme arbejdsgruppe og Vista maskinerne er på  "privat netværk"