Avatar billede damski Nybegynder
29. december 2008 - 13:33 Der er 9 kommentarer

Internettet med på rejsen.

Hej jeg skal på en 3 måneders rejse rundt i europa til sommer og kunne godt tænke mig at tage min bærbare med. Mit spørgsmål er om hvad der er bedst og gøre ang. usbmodem og telepriser.
Avatar billede damski Nybegynder
29. december 2008 - 13:38 #1
Jeg skal forresten ikke bruge det til meget andet end at læse nyheder. skrive breve/emails, uploade billeder osv.
Avatar billede ThomasK Nybegynder
29. december 2008 - 13:51 #2
Du skal ihvertfald hører af hvad roamingpriserne er hos din udbyder. Hvis du skal oploade billeder kan jeg kun anbefalde du vælger en netcafe (hvis muligheden er der) det kan næsten kun blive billigere i længden.. Trafik i udlandet kan blive en meget dyr fornøjelse. Så få også gerne en mulighed for at følge med i dit forbrug.
Avatar billede ejldk Nybegynder
29. december 2008 - 14:49 #3
Du kunne også undersøge om der var nogle udenlandske firmaer som tilbyder international 3G dækning. Mener jeg så en reklame for det sidste uge, da jeg var i tyskland.
Avatar billede ThomasK Nybegynder
29. december 2008 - 15:08 #4
Hvilken lande skal du opholde dig i hvis man må spørge?
Avatar billede damski Nybegynder
29. december 2008 - 16:15 #5
Tyskland, Italien, Frankrig og Holland. Og, ja har tænkt på bare at besøge diverse netcafeer hvis prisen er for høj.
Avatar billede it-dk Nybegynder
29. december 2008 - 16:21 #6
Du kan evt prøve at se denne løsning http://www.unitspeed.dk/produkter/gc/globalconnect.htm

Så kommer du nok ikke til at betale høje mobil afgifter. Samme system til alle lande.
Avatar billede damski Nybegynder
30. december 2008 - 15:39 #7
Vil i tro at man har installeret google.earth på de fleste netcafeer i europå? I småbyer også?
Avatar billede ThomasK Nybegynder
30. december 2008 - 16:23 #8
Ved det ikke, men maps.google.com er lidt det samme. Husk at skift til sattelit visning.
Avatar billede kashmir0999 Nybegynder
03. januar 2009 - 14:02 #9
Du skal under ingen omstændigheder bruge danske teleudbyderes mobile bredbånd. Det er alt alt alt for dyrt. Hvis jeg var dig ville jeg også være meget forsigtig med at tegne abonnementer i udlandet. Det kan der komme et farligt bøvl ud af. Roamingafgifter er tit og ofte nogenlunde det samme om du har tysk mobil og tager det med til frankrig eller om du har danske mobil og gør det samme.
unitspeed er meget smart, men det går langsomt og du slipper ikke for roamingafgifter med mindre du vil afsætte en halv dag hver gang du skal på nettet.
Netcafeer er klart at anbefale. Mange hoteller og campingpladser tilbyder også gratis/billig hotspot.
God tur!