Avatar billede lordbeefjerky Nybegynder
28. december 2008 - 23:25 Der er 1 kommentar

PC-skærm tilslutning til Amiga 500

Jeg er i gang med at undersøge muligheder for at sætte en PC-fladskærm til min gamle Amiga 500. Jeg har fundet ud af, at frekvensen en Amiga 500 udsender er for lav til at PC-skærmen kan fange den. Engang brugte man typisk en scandoubler til at fordoble frekevensen, men disse er svære at finde og temmelig dyre, hvis man er heldig nok til at find en. Så tænkte jeg, om det måske var muligt med en ekstern TV-tuner til PC-skærmen som f.eks. denne http://www.av-cables.dk/billede_kabler/vga_kabel/vga_konverter/tv_til_vga_konverter_pal_til_vga_662_da.html men jeg aner ikke om den vil ændre signalet nok, og med prisen taget i betragtning, tør jeg ikke hoppe ud i forsøget, uden at være sikker i min sag. Til min Amiga 500 har jeg en A520 TV-tuner, så den kan kobles til et TV, hvis dette hjælper lidt på dilemmaet. Alle løsninger og ideer er velkomne. Tak på forhånd.
Avatar billede jack08 Nybegynder
29. december 2008 - 12:57 #1
Umiddelbart vil jeg tro at den løsning du selv foreslår vil virke.
Men for at være helt sikker bør du nok lige spørge her: http://www.amiga.dk/ der vil nok være mere kvalificeret hjælp at hente.