Avatar billede hat1 Nybegynder
28. december 2008 - 22:37 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

EPG i mediacenter melder ingen tilgængelige data for TV 2.

EPG i Windows mediacenter (vista) melder ingen tilgængelige data for TV 2. Det har aldrig fungeret. Har et DVB-t tuner kort med en god gammeldags antenne på. Ser fint tv2 men noget tyder måske på at tv 2 bruger et andet format til EPG'en end DR, for her virker EPG'en fint.

Er der nogen som kan hjælpe her?
Avatar billede hat1 Nybegynder
09. januar 2009 - 22:20 #1
Er der virkelig ingen som kan hjælpe her ?
Avatar billede stbr Nybegynder
12. januar 2009 - 12:35 #2
Hej
Jeg kan nok ikke hjælpe, udover at sige at jeg har samme problem.
Jeg har dog et andet program fra ArcSoft-TotalMedia som fulgte med en DVB-T modtager til min PC.
Den virker perfekt. Det er alle EPG'er vist

//steffen
Avatar billede hat1 Nybegynder
12. januar 2009 - 22:17 #3
OK stbr.

Det er hvad tv2 skriver til mig.

TV2 udsender kun EPG via DTT og kun på hovedkanalen.
Alle andre programguider du kan finde, er lavet af andre udbydere f.eks. Microsoft.

Og det er ikke fra hoved kanalen jeg modtager.
Avatar billede stbr Nybegynder
13. januar 2009 - 08:01 #4
Hmm, det forstår jeg ikke rigtigt.
Når jeg bruger MS MediaCenter, er det rigtigt at der mangler EPG fra TV2, men hvis jeg bruger TotalMedia er der en fuld oversigt over alle programmer på frekvensen 714000MHz (kanal 51)incl TV2.
Dette er på samme adresse og med samme DVB-T modtager tilsluttet min PC (via USB), så enten er TV2 fuld af sh.., eller er MS-MediaCenter bare dårligere end ArcSoft TotalMedia.
//stbr
Avatar billede hat1 Nybegynder
16. januar 2009 - 22:46 #5
Jeg tror ikke rigtig vi bliver meget klogere.
Avatar billede stbr Nybegynder
17. januar 2009 - 11:52 #6
jo, da, jeg fandt et andet forum, hvor man foreslog at omdøbe TV2(lorry) til TV2 Danmark, så kommer der en programoversigt frem for TV2, prøv det.
Inde under programguiden skal du "tilføje et program til denne kanal"
Mit virker nu
Avatar billede hat1 Nybegynder
20. januar 2009 - 21:39 #7
Hej igen stbr.

Jeg har prøvet at omdøbe kanalen til TV2 Danmark. Det hjælper desværre ikke. Jeg modtager fra tv2 Øst (jyderup), og du fra Lorry som tv2 måske betegner som hovedkanalen. Som de skriver er EPG kun tilgængelig fra "hovedkanalen".
Avatar billede stbr Nybegynder
21. januar 2009 - 07:58 #8
OK, men det var da forsøget værd.
Men som jeg også nævnte så kan min TotalMedia fra ARCSoft også UDEN at skulle omdøbe eller andre krumspring, men jeg må se hvordan den opfører sig når jeg tager den med rundt på Sjælland (i campingvogn), så jeg kommer der nok ikke nærmere før til foråret.
Du kunne jo evt købe denne DVB-T modtager til USB, i Bilka og installere den på en PC. Man kan jo altid aflevere den med oplysning om at det ikke var noget alligevel. De er så flinke i Bilka ....
Avatar billede hat1 Nybegynder
21. januar 2009 - 10:51 #9
Ja det er da rigtigt. Jeg tror nu jeg lever uden.
Jeg har lige købt et tuner pci-e kort til 1000,- så jeg tror ikke jeg vil ofre mere nu her.

tak tak