Avatar billede freeman Nybegynder
28. december 2008 - 01:01 Der er 3 kommentarer

Eksternt grafikkort til Lenovo T61

Hej,

Jeg skal til udlandet i flere månedet, og har ikke mulighed for at slæbe min (kraftigere) stationære med. Derfor må jeg "nøjes" med min arbejds-pc, en Lenovo T61.

Grafikkort er onboard, men ellers er dens specifikationer ganske fornuftige. Jeg vil gerne kunne spille lidt på den, derfor overvejlede at anskaffe et ekstern grafikkort. Hvad jeg har læst mig til, skulle folk være meget glade for det - men jeg har desværre ikke kunne finde hvor jeg kan købe det (og evt. hvilket). Jeg aner ikke hvilket prisniveau de ligger i, men jeg havde forestillet mig max. 1000kr.

Er der nogen som kan hjælpe? (jeg har prøvet edbpriser, men kan ikke få den til at specificere søgningen til eksterne)

Og et tillægsspørgsmål: Mon det eksterne grafikkort virker, hvis jeg bruger en Lenovo-dockingstation til den bærbare ?
Avatar billede simlau Nybegynder
28. december 2008 - 10:51 #1
Hej Freeman

Hvis du skal have et eksternt gfx i din T61 skal du have den docking station der hedder "Advanced Dock", den koster ca 2k. Der ud over skal du have et "lille" pci-e grafikkort til at sætte i den, kan du nok få til omkring 1000 kr, men huske at tjekke efter på lenovos side om det er understøttet.

Så hvis du har den rigtig dock vil du nok kunne få det til omkring den pris.

Hilsen Simlau
Avatar billede freeman Nybegynder
28. december 2008 - 13:40 #2
Hej Simlau,

Tak for din svar. Er det muligt at få et eksternt gfx uden at skulle købe en dockingstation?
Avatar billede haverslev Novice
30. december 2008 - 12:17 #3
Har desværre ikke set dette i DK endnu:
http://www.asus.com/news_show.aspx?id=5369