Avatar billede thelonely Nybegynder
27. december 2008 - 12:53 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Samsung NC10 udkommer jan. 09 - hvor kan den købes?

Jeg har længe ville have en mini note, men da de generelt er noget møg, har jeg ventet på den nye Samsung NC10. Den virker umiddelbart som den eneste brugbare, da dens batterilevetid ligger på 5-7 timer afhængigt af brug.

Så heldig som jeg er faldt jeg over det her: http://www.mininote.dk/?p=691

Kort fortalt skriver de at den udkommer i januar 09. Det er også blevet bekræftet af Samsung.

Jeg har aldrig nogensinde været før ude end noget hardware og derfor kunne jeg godt tænke mig at vide hvad man kan gøre for at få fingrene i en lige når den udkommer(altså lidt ligesom at forudbestille). Hvad er så mest normalt at gøre? Ringe rundt til alle forhandlerne og spørge dem? Ringe til Samsung? Eller hvordan forholder man sig til sådan noget?

Forresten kan man også købe den i udlandet til omkring de 3000kr. Det er ca. 700kr billigere end i danmark. Kan det betale sig? Umiddelbart synes jeg det ikke, men jeg ved heller ikke hvordan ens rettigheder er når man køber i udlandet. Nogle som kan forklare mig dem? Det er især hvis en PC får i stykker. Skal man så finde en 3 parts reperatør i DK(som jo koster kassen)?

Jeg håber i kan svare på de to spørgsmål...
Avatar billede humax Nybegynder
28. december 2008 - 00:46 #1
Avatar billede darshan Nybegynder
29. december 2008 - 18:17 #2
Der står den bruger qwerty-tastaturet. Kunne det ikke ligesågodt være en engelsk udgave af samsung nc10 de sælger? Den billige pris undrer mig meget da Samsung har sagt at "Pris: 4199 kroner (NC10 uden 3G modem: 3699 kroner). "
Avatar billede thelonely Nybegynder
29. december 2008 - 22:11 #3
I skal IKKE købe hos Pixmania, så beder man ihvertfald selv om problemer. Jeg leder efter danske forhandlere og evt. udenlandske som har god support(hvis uheldet skulle være ude) og som har billig fragt.

For det hjælper ikke specielt meget at samsung siger at den udkommer i januar, når man ikke kan finde den nogen steder.
Avatar billede bo_jorgensen Nybegynder
03. januar 2009 - 15:48 #4
Hvilke problemer er der med Pixmania ?

Jeg her netop bestilt en (med engelsk tastatur) da jeg gerne vil nøjes med de 2700 for en, så må jeg se om jeg kan vænne mig til de manglende danske bogstaver :-/
Avatar billede mursejleren Nybegynder
21. januar 2009 - 09:44 #5
har du fået din netbook Bo og kan netadapteren gå i dk-stik...
har læst at den kommer omkring 1 feb. i dk...
Avatar billede bo_jorgensen Nybegynder
21. januar 2009 - 09:46 #6
Jeps.
Der er en, ikke særlig køn, men ok adaptor med - så den kan fint lades op i danske stik.

Bo
Avatar billede darshan Nybegynder
03. februar 2009 - 18:09 #7
Jeg kontaktede i dag den eneste forhandler af Samsung laptops - http://www.computercity.dk/ og fik den glædelige nyhed at samsung nc10 vil kunne forudbestilles fra og med mandag.
Damen kunne ikke give nogen konkret udkommelsesdato, men hun sagde 1-2 uger :) Hun sagde prisen ville ligge på 3.300 kr.

Håber det hjalp!