Avatar billede dakar2004 Nybegynder
25. december 2008 - 02:57 Der er 5 kommentarer

kør string fra serveren

Hej eksperter, jeg er stadigvæk igang med at lave eventz.dk og har lige brug for lidt hjælp, jeg vil gerne have min site til at sende en status e-mail på et bestemt tidspunkt af døgnet, men den skal gøre det uafhænig af om der er nogen inde på siten eller ej, altså den skal sendes fra serveren af, normalvis ville jeg bare have lagt en <% If session("klok") ="tiden" Then Response.Redirect("da.asp") End If %> ind på forsiden sådan at vis timen var korrekt med den nuværende klok så sendte den statusmeddelsen, men det kræver jo at der er en som går ind på siten på det rigtig tidspunkt af døgnet, kan det ikke lade sig gøre at den køre fra serveren af sådan at den sender på det tidspunkt alligevel selvom der ingen besøgende er på den side?
Avatar billede arne_v Ekspert
25. december 2008 - 03:10 #1
Hvis det er din server (eller et web hotel med høj service), så kan du sætte windows
scheduler til at køre noget på et bestemt tidspunkt af døgnet.

Hvis det er et billigt web hotel, så kig på f.eks. cronjob.de til at kalde en
ASP side på et bestemt tidspunkt.
Avatar billede dakar2004 Nybegynder
25. december 2008 - 04:39 #2
ved du om surftown undersøtte dette, og du skulle vel ikke kende en side som ikke er på tysk men engelsk hehe :D
Avatar billede arne_v Ekspert
25. december 2008 - 04:49 #3
Jeg kender ikke surftown - det må fremgå af deres beskrivelser eller evt. kunne
afklares gennem en henvendelse til dem.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. december 2008 - 09:42 #4
Avatar billede arne_v Ekspert
19. januar 2009 - 02:07 #5
dakar ?