Avatar billede hhrt Nybegynder
24. december 2008 - 11:28 Der er 4 kommentarer

Oprettelse af access point til en router

Jeg har to routere af forskelligt fabrikat. Jeg vil gerne udvide det område jeg kan komme på det trådløse net og vil sætte den ene router op som et access point sådan at de to routere "taler sammen" trådløst og derved øger området jeg kan fange nettet i.

Hvordan skal settingen være på routerne ? Jeg har checket at den ene router kan bruges som access point=ok, men udover det ved jeg ikke hvordan indstillingerne skal være.
Avatar billede dude1992 Nybegynder
24. december 2008 - 15:46 #1
Altså de skal jo begge have kablet net, men du kan opsætte dem så de "overlapper" hinanden under samme netværksnavn, men hvis du vandrer fra det ene område til det andet vil du kort miste nettet og gå på det andet ap
Avatar billede hhrt Nybegynder
24. december 2008 - 19:23 #2
Ja sådan har jeg også fået det forklaret. det drejer sig om router der står i stuen og pga dårligt signal vil vi gerne have en router i kælderen. Jeg troede først at jeg skulle kable dem sammen, men fik at vide at det ikke var nødvendigt blot deres radiosignal overlappede hinanden og det gør det jo væsentligt nemmere. Den i kælderen skal så fungere som accesspoint til routeren oppe i stuen, men hvordan skal den øvrige indstilling være ?
God jul

HH
Avatar billede hhrt Nybegynder
24. december 2008 - 19:25 #3
Det er teenager der bor i kælderen og han vil jo gerne have et bedre signal oppe fra stuen. Den i kælderen skal såfungere som accesspoint til den router i stuen og dermed et bedre signal end han har nu..
HH
Avatar billede dustie Mester
27. december 2008 - 02:01 #4
Den ene (den med internet kablet) sætter du til access point som normalt. Den anden sættet du op til "client mode" (det er hvad Linksys kalder det). Dog kan det godt være det skal være to af samme fabrikant før de kan arbejde sammen.

Der er en her der vidst er ude på det samme:
http://www.eksperten.dk/spm/857549