Avatar billede frseverin Nybegynder
23. december 2008 - 17:08 Der er 6 kommentarer

Xbox360 defekt, og åbning

hejsa
jeg er i den situation at min xbox360 for tiden er defekt og ikke virker når jeg tænder for den. der kommer ingen lyd eller skærmbilled, og efter et par sekunder begynder en rød cirkel at lyse omrking start-knappen.
Er der nogen der ved hvad der kan være galt? det kom li plusli.
jeg tænkte at det måske ku være støv eller noget, så jeg har prøvet at åbne den op, men der er jeg også lidt i stå.  nogen der evt har en guide til hvordan man sprætter sårn en 360'er op :)?

Mange tak
Avatar billede swiatecki Novice
23. december 2008 - 18:02 #1
Hvor mange 1/4 af cirklen begynder at lyse?

Mener det er 3/4 eller 4/4 der betyder det er en hardware fejl, og at den skal sendes til rep.
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. december 2008 - 19:47 #2
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. december 2008 - 19:49 #3
Glem det link...
Dvs, du må da gerne forsøge, men det er ikke en mirakelkur, og kan ende med en afbrændt konsol...
Avatar billede simm Nybegynder
23. december 2008 - 22:59 #4
Det lyder som Red Ring of Death.. Er det kun det LED-lys øverst til højre der ikke lyser?

Hvis det er det, så skal den desværre til reperation. Kontaktinfo her: http://www.xbox.com/da-DK/support/contact/ .. Når du har snakket med dem kommer UPS pakkeservice og henter din Xbox360, der vil så gå en 2-3 uger, så skulle du gerne have en fin og fungerende konsol. Jeg har desværre prøvet det 2 gange nu (dog lang tid siden sidst), og det fungerer helt problemfrit, Microsofts supportcenter er meget hjælpsomme. Ved dit supportopkald skal du oplyse Xbox'ens serienummer, og så vil de fortælle dig om der stadig er garanti på. Ved RROD-fejl skulle den vist dække i 3 år, netop fordi de har haft så mange problemer med de første udgaver.

Jeg ville ikke begynde at skille den ad, for så ryger garantien. Du kan dog lige prøve følgende:
Prøv at slukke helt for omformeren og pil stikket ud af både XBox360'en og lad det hele køle af et stykke tid (30 min.) og prøv så at sætte det til igen.
Avatar billede simm Nybegynder
23. december 2008 - 23:00 #5
rettelse: ... pil stikket ud af både XBox360'en og stikkontakten...
Avatar billede sexpac Nybegynder
24. december 2008 - 19:32 #6
En af mine venner havde samme problem... Sjovt nok kom han håndklæde rundt om maskinen og efter et par forsøg virkede det. man skulle bare forsøge et par gange hver gang man skulle tænde den...

Hvor logisk hans forsøg var og hvor stor sandsynligheden var for at det skulle virker er forfærdelig 0 tal og intet logik, men det virkede...