Avatar billede mcilvain Nybegynder
23. december 2008 - 10:50 Der er 1 løsning

Html og tabeller

lige en der giver 30 point.

jeg har en bunke tabeller som der er klar til at skulle bruges, disse laves så det er muligt at indskrive i dem under sider, men jeg har ikke mulighed for at rette evt, indskrevet dataer. Skal der laves en gem funktion eller er det muligt at få den til at gemme Automatisk ?

Næste punkt som også giver 30 point.

Hvis jeg opretter flere formular, er det dermed muligt at kun at give de forskellige brugere rettigheder til kun at indskrive data men ikke rette evt. Det er en database som flere skal have afgang til via Remote til at starte med, men ide'en er at det kommer til at være som html/sql med tiden.

men forsat skal det være så simpelt opbygget, men alligevel idiot sikret ;-)
Avatar billede victor22 Nybegynder
25. december 2008 - 14:37 #1
for så vidt jeg forstå spørgsmålet - skal du ikke lave nogen gemt funktioner. Forestiller mig at hvis det er et felt jeg skriver data på - gemmes ved at trykke på Submit knap.. den submit knap kan du instille i "Egenskaber" for en knap så du fortæller programmet at den knap skal gemme den data på en bestemt felt - i databasen. Dermed benyttes de funktioner der allerede findes i database som er Insert.

Man kan lave en model der opretter bruger med admin rettigheder - der er kun disse der kan ændre i en database - og der kan laves adgang til alm. bruger som kan kun oprette en indlæg eller indsætte et billede men ikke kan slette eller ændre - disse brugerrettigheder kan du selv designe og implementere efter eget ønske.