Avatar billede daliwi Nybegynder
22. december 2008 - 23:06 Der er 3 kommentarer

Tekstboks, db og scrolling!

Hey,

har et lille designproblem som jeg ikke lige kan se en løsning på :)

Personen der har lavet designet til en side vil gerne have en tekstboks med noget tekst som hentes fra en DB. Problemet ligger så i, at han vil have scrollbaren på venstre side af tekstboksen, som to pile (se forneden). Første tanke var en JS med to billeder der scrollede et div, men da jeg dynamisk skal kunne ændre data i boksen vil jeg gerne have den serverside, og så kan jeg ikke nå den via JS.

/\  ________________
  |                |
  |    **TEXT**    |
  |________________|
\/

Nogen der har en smart løsning på dette?

På forhånd tak!

/Daniel
Avatar billede daliwi Nybegynder
22. december 2008 - 23:09 #1
Ok, ascii-art er jeg ikke særlig gode venner med :)
Avatar billede karl-koder Nybegynder
23. december 2008 - 07:51 #2
Din ide med en div er god nok du skal blot hente data via ajax/javascript så  kan du sagtens klare den med en div ;o)
Avatar billede daliwi Nybegynder
08. januar 2009 - 10:59 #3
Endte også med at blive den løsning jeg tog, og funker også fint, men er er self den risiko at brugeren har javascript disabled, så de ikke kan se resten af teksten.