Avatar billede tmlj Nybegynder
22. december 2008 - 21:55 Der er 5 kommentarer

larmer og kører langsomt når begge brugerprofiler er på

Jeg har en næsten helt ny Dell PC med masser af plads og kapacitet. Der er oprettet 2 brugere på pc´en. Når begge brugere er aktive samtidig begynder pc´en at larme mere og kører dårligt. Jeg har prøvet at geninstallere det hele, men problemet fortsætter. Kan det virkeligt være rigtigt, at en kraftig pc ikke kan håndtere 2 logins på samme tid ?
Avatar billede mireigi Novice
22. december 2008 - 22:31 #1
Kan du beskrive "kraftig"? Altså CPU og Ram?

Vista Ultimate kan fint klare 2 brugere på min computer:
2.4 Ghz Core2-Duo
8Gb PC6400 DDR2 Ram

Hvilken version af Vista bruger du?
Avatar billede tmlj Nybegynder
23. december 2008 - 09:36 #2
vista home premium

2,33 Ghz Intel Core2 Duo CPU
3 gb ram

Der burde vel ikke være nogen problemer ?
Avatar billede mireigi Novice
23. december 2008 - 10:15 #3
Så vidt jeg ved, bruger Vista 35% af dine ram når du kører med én brugerprofil aktiv ved 4Gb ram og sikkert også ved 3Gb.
Hvor meget mere den bruger ved 2 aner jeg ikke, men vil gætte på 10-15% afhængigt af hvor meget grafisk lir du har slået til.

Det giver ca 1.5 Gb ram tilovers til programmer, hvilket burde være nok.

Hvis du har 2 (to) fysiske harddiske i din computer, kan du prøve at flytte sidefilen væk fra C:\-drevet:
http://mintywhite.com/tech/vista/performance-boost-move-page-file-to-another-physical-drive/
(Bemærk at guiden er på engelsk, men placering af knapper og links er de samme)

Er det en 32bit eller 64bit Vista du bruger?
Avatar billede tmlj Nybegynder
23. december 2008 - 14:33 #4
Det er en 32 bit vista.

Jeg har 1 hard disk, som er delt i 2, c-drev og d-drev ( recovery ). Helt alm. standard opsætning.
Avatar billede tmlj Nybegynder
27. december 2008 - 14:26 #5
Andre bud ?