Avatar billede sveegaard Nybegynder
22. december 2008 - 12:22 Der er 6 kommentarer

Assistance til profitmaksimering vha. regulering af priser

Hej alle eksperter

Så blev det vist endeligt min tur til at stille et spørgsmål :)

Jeg går med tanken om at starte et firma, hvis produkt er at hjælpe med at maksimere profitten af produkter/ydelser ved at regulere prisen på produktet/ydelsen.
Det kan helt sikkert vær en stor hjælp til nystartede virksomheder - eller virksomheder, der slet ikke er startet endnu.

Eksempel: En pizzabager sælger slices for 15 kr/stk. og tjener 10 kr/stk. Han sælger 50 om dagen. Vi finder så ud af, at han stadig kan sælge 50 om dagen, hvis prisen er 20 kr/stk = han tjener 5 kr mere pr. styk = 250 kr. mere om dagen.

Prisen for denne ydelse er tænkt i størrelsesordenen af Merindtjening pr. måned x 3. I eksemplet ovenfor er det så 250 kr x 30 dage x 3 = 22.500 kr.
Det er hurtigt tjent ind.

Kom med kommentarer! :) (og ingen flaming, tak)
Avatar billede sveegaard Nybegynder
22. december 2008 - 12:59 #1
Jeg skal lige huske at nævne, at det selvfølgelig er gratis at få vurderet, hvor meget mere man kan tjene. Det er handlingsplanen, der koster penge :)
Avatar billede bitmatic Nybegynder
22. december 2008 - 13:43 #2
Lyder interessant, men på hvilken måde er det en e-løsning ?
Avatar billede sveegaard Nybegynder
22. december 2008 - 14:00 #3
bitmatic, jeg har ingen clue. Så først lige nu, hvad denne kategori hed :)

Men skidt; e-iværksættere kan helt sikkert også gøre brug af idéen.
Avatar billede hoeks Nybegynder
25. december 2008 - 13:35 #4
Selve ideen lyder godt. Men kræver det ikke usædvanligt meget ekspertise, for at kunne fastslå, hvornår han kan sælge dem for 20 og hvornår han kan sælge dem for 15? Jeg mener, du kan jo sagtens påstå det overfor en given kunde, men hvordan ved du om det virker i praksis?

-dette er ikke negativ kritik af din ide, blot er spørgsmål :-)
Avatar billede sveegaard Nybegynder
29. december 2008 - 07:31 #5
Hej hoecks, tak for kommentaren.

Det skal gøres gennem en voxpop - eller en spørgerunde, om man vil ;)
Ved at spørge de kunder, der har købt eller overvejer at købe produktet, kan man vha. matematik, statistik og div. calculus finde, hvad der er bedst.
Avatar billede hoeks Nybegynder
30. december 2008 - 12:48 #6
Sveegaard. Tak, så blev jeg da så meget klogere :-)