Avatar billede choco Nybegynder
21. december 2008 - 01:45 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Håber på i kan hjælpe under denne kategori..

Er ikke helt sikker på hvilken kategori jeg skulle ligge dette spørgsmål under.

Jeg har en ukent enhed jeg ikke kan finde ud af hvad egentlig er for noget, er der en måde man kan finde ud af det på eller jer som måske har oplevet det før??

Ukendt enhed

Enhedstype : Andre enheder
Producent : Ukendt
Placering : på PCI standard ISA-bro

Enhedsstatus :
Denne enhed er ikke konfigureret korrekt. (Kode 1)

Klik på Geninstaller driver for at installere driverne igen.

Har i brug for mere info spørger i bare efter det..

på forhånd tak!
Avatar billede nissen2630 Novice
21. december 2008 - 02:06 #1
Det er en driver til bundkortet.

mvh
  Nissen2630
Avatar billede choco Nybegynder
21. december 2008 - 02:56 #2
arr okay.. :)
så må jeg se om jeg kan finde en driver til den da jeg er en skovl til at passe på cd'er til min comp. ;)

men smid et svar så får du da lige point os.
Avatar billede nissen2630 Novice
21. december 2008 - 03:03 #3
Så kommer der et her
Avatar billede choco Nybegynder
21. december 2008 - 03:24 #4
Super.
nu du er her, har du så ikke en ide om hvordan jeg finder en driver til det bundkort, sys efterhånden jeg har været hele asus HP rundt, men lige en driver til bundkort sys jeg ikke jeg kan finde..??
Avatar billede nissen2630 Novice
21. december 2008 - 06:04 #5
Du skal kende typen på bundkortet eller også søge på drivere til selve maskinen
Avatar billede choco Nybegynder
21. december 2008 - 10:20 #6
type skulle gerne være Asus M2N, det er i hvert fald sådan jeg har fundet driver til lyd, netkort osv, men den ukendte driver har jeg stadig ikk fundet noget til.
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. december 2008 - 13:37 #7
Hvilken driver nissen2360?

Nemt at skrive hvad det er, men sværere at være så præcis i sine svar at det kan bruges af andre fremover...
Avatar billede nissen2630 Novice
21. december 2008 - 14:26 #8
På de fleste maskiner hedder den PCI.SYS
Avatar billede Slettet bruger
21. december 2008 - 19:15 #9
du kunne jo prøve at hente det her program og afmystificere hvad dit bundkort egentlig hedder fuldkommen.

http://www.cpuid.com/cpuz.php
øverste venstre hjørne 1.49

asus laver bunkevis af forskellige bundkort og man vælger ikke tilfældige filer ud fra dit og dat efter hvilket der virker.

det kunne være spændende at vide hvilket socket det er

så skal du få en link til direkte download
Avatar billede Slettet bruger
21. december 2008 - 19:18 #10
Avatar billede Slettet bruger
21. december 2008 - 19:23 #11
det kunne så være det her

http://www.asus.com/products.aspx?l1=3&l2=101&l3=340&l4=0&model=1340&modelmenu=1

men hvorfor du ikke starter med at skrive hvad det hedder fra start undrer jeg mig over.

hvis det er det så vælger du bare styresystem og der ligger dine drivere og så videre

http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=en-us&model=M2N

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
21. december 2008 - 19:27 #12
du kunne jo også prøve at lade det her vise dig hvad det er.

http://www.zhangduo.com/udi.html

m.v.h
Avatar billede choco Nybegynder
24. december 2008 - 10:36 #13
tog et kig på den ene HP og fandt frem til det her bundkort som det meget gerne skulle være..

M2N

AMD AM2 Platform
NVIDIA nForce® 430™ MCP
Dual-Channel DDR2 800/667/533
Q-Connector
ASUS CrashFree BIOS3
ASUS EZ Flash2
Avatar billede Slettet bruger
24. december 2008 - 11:24 #14
ok så skulle linken være rigtig. 19.23.08

under support linken vælger du win xp som styresystem og der ligger så alle de drivere du skal bruge.

men prøv lige den link jeg også gav dig så ved du nøjagtig hvad det er for en driver du skal hente. 19.27.18

jeg har før været ude for at man ikke skal installere driver som setup men lade den selv søge på dvd og så finde den. nogle gange med netkort.

jeg vil umidelbart tro at det er en chipset driver du skal have opdateret.
prøv dig frem - det er sådan man lærer det og mange gange er det bedst ved fejl
Avatar billede choco Nybegynder
24. december 2008 - 11:39 #15
sys efterhånden jeg har prøvet alt må jeg nok indrømme, men en anden ting, jeg var lige inde og kigge nu her, den har ændret sig til :

Denne enhed er ikke konfigureret korrekt. (Kode 28)
hvor den før hed (Kode 1) ved ikk om det har nogen betydning???
Avatar billede Slettet bruger
24. december 2008 - 13:55 #16
kan du ikke lige prøve linken 19.27.18 ellers komme vi ikke videre
så ved vi måske hvad det er for en enhed.

det er sådan at asus har altid de rigtige drivere liggende under deres motherboard.

jeg tror det er denne her
11.09
Nvidia Chipset Driver Package V11.09 for Windows 2000/XP Nvidia Chipset Driver
Avatar billede choco Nybegynder
26. december 2008 - 13:53 #17
Nu har jeg prøvet det der link 19.27.18 og installeret det lille program, kan dog ikke lige helt finde ud af hva den ukendte enhed skulle være.

og hva angår den der Chipset Driver så installere den et par af de driver som der lå, så som smbus, ethernet og noget ide eller os var det pci, kan jeg ikk lige huske, men den ukendte enhed forbliver på sin plads under navnet ukendt.. :S