Avatar billede bandofbrothers Nybegynder
19. december 2008 - 14:13 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Boot disc failure / post interupred (overclock)?

hej jeg har 2 problemer som jeg gerne vil forhøre jer omkring
har denne pc med denne satahd , kan ikke bare genstarte min pc så vil den ikke finde selve harddisken , dog hvis jeg tager strømmen og tænder igen så vil den gerne! hva kan det være?

anden er at den siger engang imellem at min "post" er interupted pga mulig overclocking , det skal bare lige siges jeg ikke har pillet i selve biosen og står til "fabriks instillinger"

håber i kan give en forklaring på dette

Glædelig jul

Hjorthede
Avatar billede dragonknight Juniormester
19. december 2008 - 17:25 #1
Skift batteriet på bundkortet.
Avatar billede dragonknight Juniormester
19. december 2008 - 17:28 #2
Batteriet sørger for at maskinen husker BIOS opsætningen af maskinen.

Husk på hvordan det gamle sidder, så det nye kommer i fatningen på samme måde.

Du skal selvfølgelig slukke for de 220 volt, og trykke en enkelt gang på powerknappen inden du piller inde i maskinen, for så er strømforsyningen "tømt".

Når det er skiftet, så skal du ved første start gå direkte ind i BIOS opsætningen, og loade factory defaults, og gemme dette ved reboot.
Avatar billede bandofbrothers Nybegynder
19. december 2008 - 18:18 #3
jeg takker mange gange .. her har du dine points

10/4 hjælp

godjul :)

Hjorthede
Avatar billede dragonknight Juniormester
19. december 2008 - 22:03 #4
Lige måde :-)