Avatar billede lord_mike Nybegynder
19. december 2008 - 09:07 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

HTTP Simulator

Hej,

Er der nogen som kender et program der kan simulere en HTTP request?. Altså, et program som kan simulere HTTP 1.1 requests, og sende Post data, Querystrings, og cookies.

Gerne så man kan påvirke det den sender afsted, såsom User-Agent osv.

Jeg fandt dette website som leverer den funktionalitet, men kan ikke helt få den til at virke. Virker meget uprofessionelt:
http://www.hashemian.com/tools/browser-simulator.htm

Mvh. Michael Bisbjerg
Avatar billede coderdk Praktikant
19. december 2008 - 09:12 #1
wget
Avatar billede coderdk Praktikant
19. december 2008 - 09:12 #2
og curl for den sags skyld :)
Avatar billede lord_mike Nybegynder
19. december 2008 - 09:21 #3
Har kigget lidt på de to der. Mht. wget, så er det jo faktisk en download .. program af en sort. Er ikke lige sikker på om den kan sende ting (Såsom post og cookies), til sider før den henter.

Mht. Curl, så leder jeg stadig efter en windows version, som ikke skal compiles.
Avatar billede lord_mike Nybegynder
19. december 2008 - 09:25 #4
Fandt en Windows version. Godt gemt væk.

Ved du så om der findes en GUI version?
Avatar billede coderdk Praktikant
19. december 2008 - 09:28 #5
yep, curl windows binaries længere nede: http://curl.haxx.se/download.html - ved ikke om der findes et GUI...

wget kan også post'e data og filer og tage en batch fra en fil, den har også understøttelse for cookies, både alm. og session
Avatar billede lord_mike Nybegynder
19. december 2008 - 09:32 #6
Jeg legede lidt med Curl og fandt ud af at GUI ikke er nødvendigt, når man kan lidt batch scripting. ;)

Lægger du et svar? :)
Avatar billede coderdk Praktikant
19. december 2008 - 10:01 #7
ok :D