Avatar billede petersen Novice
17. december 2008 - 16:39 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til et redigeringsprogram

Hej..

Hvor finder jeg et godt redigeringsprogram, helst på dansk, til mit nye Panasonic sd 100 videokamera?
Avatar billede justrace Novice
07. februar 2009 - 17:29 #1
Det bliver svært med alle de oplysninger.

Umiddelbart vil jeg pege på Adobe Premiere Elements 7. Skal det være rigtig godt, og ikke billigt, så er Adobe Premiere Pro CS4 eller Sony Vegas Pro 8 sagen. Men så snakker vi jo store sedler, hhv. 5.500,- og 8.000,- + . (Ved det, for bruger dem selv.)

Du kan evt. læse lidt om Adobe Premiere Elements 7 her: http://www.pcworld.dk/art/10615?a=newsletter&i=827

... og til under en tusse kan det ikke gøres bedre. Godt nok på engelsk, men tror også det bliver svært at finde noget brugbart på dansk:
http://www.pc-lager.dk/vare-oversigt.php?varenummer=50521&type=0

De gratis programmer der findes, er tit enten omstændige i brug, eller leverer ikke varen ordentligt, og til det kamera (Har selv et Sony HDR-SR12E og TG3) fortjener minderne jo den bedste behandling.
Avatar billede justrace Novice
07. februar 2009 - 17:38 #2
Husk at det ikke er noget for den 2 år gamle pc at redigere HD-video. :D

Er næsten sammenlignelig med en temmelig god gamer-pc men med lidt mere ram og en rimelig hurtig arbejdsharddisk, ikke at forveksle med c-drevet.
Avatar billede justrace Novice
07. februar 2009 - 17:44 #3
Lige Adobes side med specs. til PC Hardware: http://www.adobe.com/dk/products/psprelements/

Læg mærke til Premieres krav til HD redigering.

Jeg har selv brugt at optage noget i SD kvalitet, og det kan da sagtens bruges og er da rimelig flot, men har bagefter fortrudt det når nu man kan det andet.