Avatar billede molleren2 Nybegynder
17. december 2008 - 10:43 Der er 4 kommentarer

Canon Pixma 830 blækpatroner

Hej eksperter.

Jeg har pludselig fået et problem med min printer. Jeg har haft den i halvandet år, og den har virket upåklageligt. Jeg bruger for det meste uoriginale blækpatroner til den og sætter selv chips på patronerne. Ca. hver 3.-4. gang sætter jeg originale patroner i. Lige pludselig virker de uoriginale patroner ikke. Alle er på en gang "tørret ud", selvom de er helt friske. Når jeg åbner printeren er der ikke lys i patronerne, som der skal være. Men hvis jeg tager dem ud og sætter dem tilbage, lyser de fint. Hvis jeg så lukker og åbner igen, så er de igen mørke.

Har nogen et bud på en løsning. Jeg synes, det er for dyrt at bruge originale patroner hver gang.

M.v.h. molleren.
Avatar billede Rasmus Enghave Nybegynder
24. januar 2009 - 14:50 #1
Jeg er lige med på en kigger, for jeg kan de slet heller ikke finde ud af det med min Pixma Ip5200... Det er underligt, at lige pludselig, så virker de uorg. patroner ikke... jeg har ellers haft det samme system sat til den hver dag de sidste 2½år, så meget underligt at det ikke virker mere... men man er jo nok desværre nødsaget til at investere i nogle org.patroner fremover!!

mvh
Rasmus
Avatar billede molleren2 Nybegynder
24. januar 2009 - 19:03 #2
Jeg har købt originale patroner siden oprettelsen af spørgsmålet, men det har ikke rigtig hjulpet. Hvis jeg printer en testside, så er farverne "fesne" og et par af dem med striber. Jeg kan ikke rigtig få det til at fungere.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
25. januar 2009 - 11:32 #3
Jeg kender ikke selv 830´eren - men de fleste Pixma printere har jo printhoved og blækpatron adskildt. Det betyder at der sagtens kan være rester af det forkerte blæk i printhovedet - og at det evt. kan have stoppet det til (streger).

Du kan være heldig at køre en intensiv rensning, for at få det ny blæk til at flyde ordentligt til printhovedet - og måske opløse det der er størknet - men ellers skal du også ud at have skaffet ny printhoveder.
Avatar billede molleren2 Nybegynder
25. januar 2009 - 12:18 #4
Tjah, jeg har forsøgt rensning (også deep cleaning), og det har ikke hjulpet. Så det er da nok et nyt printhoved, der skal til.