Avatar billede cpuproblem Nybegynder
16. december 2008 - 16:15 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Spam mails fra mig selv

Hej....

Jeg er begyndt at få spam mails, fra min egen e-mailadresse. Selvom jeg ikke sende nogen selv. Hvad skal jeg gøre?
Avatar billede welcor Nybegynder
16. december 2008 - 19:48 #1
Outlook og windows mail sorterer aldrig mail med din egen emailadresse fra, og det er noget nogen spammere har fundet ud af.

Hvis du bruger outlook eller outlook express - få spamfighter.  den kan hentes fra http://www.spamfighter.dk/ . Jeg har selv brugt deres service i et par år nu, og fået blokeret sindsygt mange spammails (>15k) på flere maskiner.
Avatar billede summer Mester
16. december 2008 - 20:02 #2
Jeg har også dette problem og har haft Spamfighter siden starten. Det kan ikke blokerer for den slags mail. Selv om du opretter en meddelelsesregel i Outlook Express, kommer der en identisk mail alligevel senere.
Avatar billede cpuproblem Nybegynder
17. december 2008 - 13:06 #3
Lige præcis, summer. Glemte nemlig at skrive, at jeg også har spamfighter, men den blokere ikke denne her slags mails. Ellers er det er fantastisk program.
Avatar billede summer Mester
17. december 2008 - 14:24 #4
Jeg har også været inde på spywarefri hvor en havde et lignende fænomen: http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?whichpage=1&TOPIC_ID=52593&#403971 Jeg tror ikke der er så meget at gøre ved det. Jeg får nu højst en enkelt hver dag mod 6-10 for 14 dage siden, så da problemet ikke er større, fortsætter jeg med at slette dem der kommer og håber det helt stopper.
Avatar billede summer Mester
18. december 2008 - 21:47 #5
Det er faktisk lykkedes at komme af med problemet, ser det ud til. I to dage havde jeg indstillet Spamfighter til meget hård og nu hård og jeg kan se de blokerede mails fra mig selv til mig selv ryger der i. Man skal bare lige huske at tjekke SpamFightermappen. Der vil uvægerligt ryge et par nyhedsmails med i købet.
Inden jeg går i seng i aften, vil jeg stille filtret tilbage til Normal og se hvad der sker.
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. januar 2009 - 20:28 #6
- NB.: KUN spørgsmål "om" Eksperten i denne kategori. For a få et hurtigt og præcist svar, find den bedst egnede kategori !!!!

(Det står der i en stor orange boks når man opretter spørgsmål her...)
Avatar billede summer Mester
20. januar 2009 - 21:43 #7
Forkert kategori eller ej, så er jeg problemet fri nu, efter ovennævnte fremgangsmåde. Har ikke fået en eneste siden jul.
Avatar billede cpuproblem Nybegynder
20. januar 2009 - 22:20 #8
Problemet er løst....
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. januar 2009 - 22:24 #9
Så skal spørgsmålet lukkes...
bed om svar fra dem der hjalp eller lav selv svar du accepterer.....
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. januar 2009 - 22:24 #10
Det var et hint om at læse hvad der står når man opretter spørgsmål...
Avatar billede summer Mester
21. januar 2009 - 11:35 #11
Ja, det var jeg klar over. Nu var spm. oprettet her, så derfor min løsning.
cpuproblem -> Hvordan løste du problemet? Fortæl det og luk så spørgsmålet.
Avatar billede cpuproblem Nybegynder
22. januar 2009 - 17:40 #12
Jeg tilføjede mig selv på min "bloker e-mailadresse" liste, i spamfighter.
Avatar billede summer Mester
23. januar 2009 - 10:14 #13
Ja, det er noget underligt noget, at man skal blokere sin egen emailadr. i Spamfighter, for at det virker. Godt det virkede.
Avatar billede cpuproblem Nybegynder
24. januar 2009 - 12:02 #14
Ja, men nu virker det. Så brokker mig ikke...
Avatar billede summer Mester
24. januar 2009 - 12:15 #15
Så lukker du bare spm. ik'
Avatar billede cpuproblem Nybegynder
24. januar 2009 - 15:27 #16
Jo
Avatar billede dm6 Nybegynder
06. februar 2009 - 23:02 #17
Problemet er løst i selv SPAMfighter programmet.
Hvis nogle stadig har problemet skal de blot opdatere til den seneste version