Avatar billede paradise_lost Nybegynder
16. december 2008 - 13:58 Der er 4 kommentarer

WLAN - Repeater problem

Hej

Jeg har et WLAN men nogen steder er der ikke dækning så jeg har forsøgt mig med at sætte en repeater op for at dække yderst i huset. Min bærbar kobler også fint på repeaterens felt. Men har ikke forbindelse ud i verdenen.

Repeateren er en Linksys Wireless Range Expander
http://computerstore.dk/shop/VareKort.asp?vn=NETLI0035&cnetspecslong=1

Routeren er en Linksys Compact Wireless-G Broadband Router WRT54G
http://computerstore.dk/shop/varekort.asp?vn=NETLI0045&kat=&subkat=

Nogen der har en ide til hvad der kan være galt?

På forhånd tak

/Ryan
Avatar billede paradise_lost Nybegynder
16. december 2008 - 13:59 #1
Den er selvfølgelig sat korrekt op med gateway osv. Der er wpa kryptering.
Avatar billede d0t Nybegynder
16. december 2008 - 14:10 #2
Test hvor langt du har forbindelse:

Når du er logget på repeateren, så prøv at pinge den.

Hvis det virker, så prøv at pinge routeren.

Hvis det virker, så prøv at pinge google.dk

Mit bud er at din repeater sidder for langt fra routeren, så den ikke har et stabilt signal. (Har haft samme problem, med det samme reciever)

Eller mit problem var specifikt at repeateren var elendig til at sende DHCP requests videre til min router.

Men prøv dette,så vi kan se præcis hvor fejlen ligger!
Avatar billede paradise_lost Nybegynder
16. december 2008 - 16:05 #3
Har godt nok ikke prøvet at pinge routeren. Men kunne ikke pinge google.dk efter jeg kom på repeateren. Prøvede også at rykke den tættere på routeren for tænkte også den måske var for langt væk. Dette hjalp heller ikke noget
Avatar billede d0t Nybegynder
16. december 2008 - 23:33 #4
Prøv at se om du kan pinge routeren, kan du ikke det, så kan det være at enten opsætningen er forkert af repeateren, eller at de er for langt fra hinanden..

Sæt repeateren lige ved siden af routeren, og prøv og se om du kan pinge den.