Avatar billede zamiel Nybegynder
16. december 2008 - 12:02 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Generering af html mails

Jeg er ved at generere nogle htmls mails og til formålet bruger jeg Jmail.

Jeg oplever dog at sendernavn og subject bliver vist med underlige tegn..

de ser således ud.. og skulle være æøå

æøå

Jeg bruger windows-1252 som charset da de giver de bedste resulatter med selve indholdet i mailsene. Men i sendernavn og subject vises special tegn ikke korrekt. Er der nogen der kan fortælle hvorledes jeg kommer ud over det?
Avatar billede olebole Juniormester
16. december 2008 - 12:26 #1
<ole>

windows-1252 er næppe et hensigtsmæssigt tegnsæt, da det er en proprietær Windows-ting. Udfra specialtegnene at dømme, er dine mails formateret som utf-8 - og så skal de også sendes som sådan  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede zamiel Nybegynder
16. december 2008 - 12:51 #2
Når jeg forsøger at encode dem med UTF-8 så bliver specialtegn i htmlbody ikke vist korrekt i alle tilfælde. Alt efter hvilken browser der bliver brugt når mailen sendes (indhold kommer fra en form) vises indholdet anderledes. Der er for eksempel forskel fra ie6 og ie7 selvom der er brugt utf-8 i begge tilfælde.
Avatar billede nidyahou Praktikant
16. december 2008 - 15:34 #3
prøv at sætte response.charset = "utf-8" også
Avatar billede zamiel Nybegynder
22. december 2008 - 17:31 #4
Det hjælper ikke desværre :(
Avatar billede zamiel Nybegynder
26. januar 2009 - 13:02 #5
lukket