Avatar billede bobirgit Nybegynder
16. december 2008 - 01:03 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hvilken bærbar skal jeg vælge??

Hej med jer.

Min søn på 10, skal have en bærbar i julegave.Han spiller World of warcraft og den skal derfor kunne magte den opgave. Jeg ved der er mange meninger om mærker osv.osv. og kom også germe med meningen:-) Jeg havde forstillet mig en bærbar til en 4-5-6 kr max. så vi taler ikke om de helt store maskiner, men en okay til prisen og til at spille på.
Jeg smider et par link, til nogen som jeg selv mener kunne være gode.

Håber i kan hjælpe :-)

Hilsen Marie

Link:
http://www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Computere/WBPJ:NOR-110148-001_(Wupti1).html

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=404900

http://www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Computere/1446920_(Wupti2).html

http://www.expert.dk/default.asp?state=product_detail&pageid=2193&productid=34074&categoryid=
Avatar billede bobirgit Nybegynder
16. december 2008 - 01:05 #1
Avatar billede bobirgit Nybegynder
16. december 2008 - 01:09 #2
mener selvfølgelig 4-5-6000 kr. max:-)
Avatar billede pazau Nybegynder
16. december 2008 - 01:51 #3
Jeg ville tage Toshibaen fra Komplett.dk hvis jeg var WoW-nørd. :)
Avatar billede bobirgit Nybegynder
16. december 2008 - 14:34 #4
Pazau, hvorfor ville du vælge den hvis du vil forklare?:-)
Avatar billede pazau Nybegynder
16. december 2008 - 16:51 #5
Fordi den har et rigtig godt grafikkort, samt 4GB RAM, og en dobbeltkerneprocessor. Bare håbe at styresystemet ikke er 32-bit, da 32-bit kun understøtter 3GB RAM.
Avatar billede bobirgit Nybegynder
16. december 2008 - 17:13 #6
Ok pazau...men hvad mener du med det?? Håbe på at hvad?? Kan man ikke se ud fra specifikationerne, om det du nævner? Forstår ikke...
Avatar billede pazau Nybegynder
16. december 2008 - 17:56 #8
Nej, på Toshibaen står der ikke om det præ-installerede system er 32 eller 64-bit.
Avatar billede bobirgit Nybegynder
16. december 2008 - 23:57 #9
Jeg forstår hvad du skriver, men alligevel ikke.  For hvorfor skulle man lægge mere i en pc end den kan magte?? Toshibaen kan jo opgraderes til 8GB, men hvis det nu er en 32 bit, så forstår jeg ikke????+
Avatar billede pazau Nybegynder
17. december 2008 - 00:19 #10
Jeg forstår heller ikke hvorfor diverse producenter lægger flere RAM i end systemet kan tage. Men min teori er at producenten gerne vil give en muligheden for at skifte til 64-bit hvis man vil have fuld udnyttelse af den.
Avatar billede bobirgit Nybegynder
17. december 2008 - 00:33 #11
Ok..men så vidt jeg kan læse, så kan man ikke opgradere en 32 til en 64? Any way...Jeg tror det er en 32 bit, for de skriver på andre pc'er derinde, når de køre 64, så mon ikke de ville vælge at skrive det, hvis det var en 64. Men er det stadig en god nok pc, hvis den er 32 til det den skal bruges til og er levetiden okay i forhold til næst udkommende versioner osv. af spil...

Udover dette, har jeg ikke flere spørgsmål...så din næste tekst, kan du bare gøre til svar:-)
Avatar billede cborg Nybegynder
19. december 2008 - 12:10 #12
Hvis din søn ønsker at bruge computeren til at spille på, skal du _ikke_ gå efter at køre med 64bit, der kun understøttes af vista, og kan give problemer i mange forskellige spil. Hvis du lægger Windows Vista på, og stadigvæk vil bruge den som spillecomputer, er 4gb ram næsten også et krav.

Ram i dag er så billigt, at forskellen i pris på at smide en ekstra blok i med enten 1gb eller 2gb er marginal. Derfor oplever man ofte at se bærbare med 4gb ram, selvom et 32bits operativ system kun kan klare 3.5gb.

Toshiba'en er et rigtigt godt bud, hvorpå du bør installere Windows XP.
Avatar billede pazau Nybegynder
19. december 2008 - 18:01 #13
32-bit er det bedste valg. Computerens levetid afhænger af hvordan man behandler den. Men hvis man behandler den fint så skulle den gerne holde.