Avatar billede malle2008 Nybegynder
16. december 2008 - 00:26 Der er 5 kommentarer

htaccess og Java

Hej Kloge mennesker.

Håber der er en der kan hjælpe. Jeg har på min side forskellige mapper for mine kunder med billeder jeg uploader og som de så kan bestille. Jeg har valgt at beskytte dem efter der er blevet "stjålet" nogle fra en kunde til en anden. Det gør jeg med .htaccess som virker rigtig godt. Mit spørgsmål er om det er muligt at lave én fast loginside (www.clients.MITDOMÆNE.com) hvor der så logges ind og hvor man så ledes videre til f.eks. www.clients.MITDOMÆNE.com/kundensnavn

Kan det overhovedet lade sig gøre med .htacces eller er det totalt umuligt? Kender I til noget færdig programmeret der kan det, et lille program el.lign.

på forhånd tak
Avatar billede showsource Seniormester
16. december 2008 - 07:50 #1
Du kan garanteret bruge php på dit domain.
Jeg ville lade et php script hente billeder alt efter brugernavn.
D.v.s også lægge billederne udenfor "webroot", eller i et dir hvor man ikke kan læse/skrive fra.

Hvis du vil redirecte, skal der jo ligge en .htaccess i hvert dir, hvor kun en bruger ( + dig ) må få adgang.

Og det har intet med javascript at gøre.
Avatar billede malle2008 Nybegynder
16. december 2008 - 11:12 #2
God ide...
Systemet er bygget så'en op at et program laver en index.php fil som indeholder div. information om billederne og kan "klade" thumbnails osv.

Kan lade sig gøre på den måde du snakker om og kender du til et sted hvor jeg kan finde noget mere info omkring dette.

tak for hjælpen
Avatar billede showsource Seniormester
16. december 2008 - 20:37 #3
jeg har ikke lige nogen ide til hvordan det skal kunne gøres med din index fil.
Og heller ingen links til "info"

http://dk2.php.net/manual/en/function.file-get-contents.php
Avatar billede malle2008 Nybegynder
16. december 2008 - 22:00 #4
er faktisk kommet videre har brugt
http://www.zubrag.com/scripts/password-protect-advanced.php

Er dog kommet ind i det problem at mit/kundens login skal indtastes to gange!

Men tak for din hjælp
Avatar billede showsource Seniormester
17. december 2008 - 20:37 #5
Husk at lægge et svar selv! :O)