Avatar billede kiran Nybegynder
15. december 2008 - 22:13 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Konvertere farvebillede til sort-hvid

jeg har et portrætbillede i farver, som jeg gerne vil konvertere til sort-hvid. Hvordan får jeg det bedste resultat?
Avatar billede vejmand Juniormester
15. december 2008 - 22:17 #1
Avatar billede kiran Nybegynder
15. december 2008 - 22:26 #2
Jeg har Photoshop CS2, kan jeg få samme resultat der?
Avatar billede prodic Mester
15. december 2008 - 22:35 #3
Prøv om du kan lide resultatet af følgende:
Konverter billedet til LAB, og vælg Lightness-kanalen.
Indholdet af den kan du kopiere til et nyt dokument, hvori du kan lege lidt med levels/curves for yderligere finjustering.

Du kan også prøve at vælge Desaturate og se om du bedre kan lide det.

Endnu en mulighed er gode gamle Grayscale.

Hvilken du vælger vil afhænge af motivet/udgangspunktet.
Avatar billede nemlig Professor
15. december 2008 - 22:50 #4
Her er der en guide til CS2, og hvor der er muligheder for at lege med resultaterne:
http://www.dpchallenge.com/tutorial.php?TUTORIAL_ID=43
Avatar billede kiran Nybegynder
15. december 2008 - 23:52 #5
Tak til Prodic og nemlig for gode svar. Hvordan deler jeg mine point til jer?
Avatar billede nemlig Professor
16. december 2008 - 07:38 #6
Prodic og jeg sender begge et svar, ved at vi markerer radioknappen "svar".
Når Prodic også har sendt et svar, så vil du kunne markere begge vore navne og tildele point.
Avatar billede prodic Mester
16. december 2008 - 08:15 #7
Du accepterer bare nemlig's svar.
Avatar billede runebase Nybegynder
29. december 2008 - 16:22 #8
du skal ikke bruge desaturate!!
du skal ind under image / black and white. har du ikke den rigitge version som kan det må du nøjes med desaturate, men det er ik det optimale
Avatar billede kiran Nybegynder
03. januar 2009 - 14:28 #9
runebase: Tak for dit tip. Du har ret, desaturate er ikke god. Jeg har black and white og har leget lidt med det. Der er gode muligheder.