Avatar billede dallas16 Nybegynder
15. december 2008 - 15:33 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Min bærbar til ikke starte op

Jeg har en Fujitsu Siemens Amilo PA3553.
Den er gået i sort.

Den vil ikke starte op normalt, jeg kan få den til at state i fejlsikret tilstand, men herfra ved jeg ikke rigtig hvad jeg skal gøre.

Den køre 100% CPU og jeg er egenlig indstillet på at lave en rep af Vista men det får jeg ikke love til. Jeg formoder Vista ligger på min disk og troede egenlig det var F8 jeg skulle trykke under opstart med det virker ikke.

Da jeg så kom ind i fejlsikret tilstand tænkte jeg at jeg ville slette stort set alt jeg havde lagt ind, men det får jeg ikke lov til da den siger af Windows installer ikke kan køre i fejlsikret..

Hvad dælen kan jeg snart gøre ?
Avatar billede j3ppah Novice
15. december 2008 - 15:46 #1
få taget backup af de vigtigste ting du har, dem som du simpelthend IKKE kan undvære.

Og så er det ellers bare at komme igang med at formatere...
(Insæt windows cd'en) genstart, tryk på en knap når den ber dig om det.
(dette vil slette ALT data der er på computeren, så sørg for at få taget backup af de ting du bliver nød til at gemme inden...

Du kan selvfølgelig også prøve at kører en windows rep. (også ved at insætte cd'en)...

Held og lykke... spørg endeligt hvis du mangler info.
Avatar billede dallas16 Nybegynder
15. december 2008 - 15:48 #2
hmmmm, det lyder nemt, men desværre har jeg været der.
Når jeg forsøger at boote op på en CD kommer den fint ud og spørger om jeg vil boote fra min CD og herefter sker der INTET... Sort skærm
Avatar billede j3ppah Novice
15. december 2008 - 15:54 #3
Say whatt...???...

Hmm...
Er det lovlig cd?
Ellers så prøv lige at brænd et nyt immage.
Forstår da ikke hvis du kan starte i fejlsikret tilstand, men ikke boote fra en cd... den har jeg ikke oplevet før :)...
Avatar billede dallas16 Nybegynder
15. december 2008 - 17:27 #4
Ja, det er korrekt. Det er en helt lovlig Vista CD jeg forsøger med, men efter det billede hvor man skal trykke på en tast for at starte op fra en CD, er kommet sker der ikke mere, den står bare og står.
Jeg ville rigtig gerne køre en rep af Vista fra disk recovery, men jeg kan ikke rigtig finde ud af, hvilken "F tast" jeg skal trykke på under opstart...
Det er en Fujitsu Siemens Amilo PA 3553

Hvis man kan starte den op i fejlsikret tilstand, kan man så udlukke en hardvare fejl ?

Er der andet jeg kan gøre for at komme en diagnose nærmere ?
Avatar billede dallas16 Nybegynder
15. december 2008 - 17:57 #5
Kan det også passe, at man ikke kan slette programmer mv., når man er i fejl sikker tilstand ?
Avatar billede j3ppah Novice
16. december 2008 - 08:57 #6
Nej du burde sagtens at kunne slette filer og ligenende fra fejlsikret.. hvis jeg da husker korrekt.... fejlsikret tilstand er jo lavet for, at du kan gå ind og rette fejl du har lavet på et system, så det crashede...

så for mig giver det ikke så meget mening... Hmm... Er sku  bare lidt svært når man ikke sidder foran computeren :D
Avatar billede dallas16 Nybegynder
16. december 2008 - 15:19 #7
Jeg lukker mit spørgsmål, da jeg ikke fornemmer der kommer hjælp
Avatar billede Slettet bruger
16. december 2008 - 15:22 #8
Du er velkommen til at kontakte mig via mail
Avatar billede dallas16 Nybegynder
16. december 2008 - 16:42 #9
Det vil jeg da rigtig gerne, den køre bare dårligt og det er jeg da i sagens natur lidt ked af...
Avatar billede dallas16 Nybegynder
16. december 2008 - 23:11 #10
ddd