Avatar billede cosmo21 Novice
15. december 2008 - 13:15 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

ældre pc spil i XP/Vista

Hej jeg står og ville gerne spille lidt retro spil på mine computre.

Det drejer sig bl.a. om Need for speed 2, Daytona USA og Fort Boyard og i den dur.

I XP på min stationærer og Vista på den bærbar er der begge steder problemer med at få disse spil til og virke sagt på en anden måde de ville end ikke starte op..

Hjælp hvad kan jeg gøre

kan nogle med bedre viden end jeg give mig et tip eller 2 til hvordan jeg kan spille disse spil. skulle vel helst ikke tilbage og installere win98 for det er det så heller ikke værd :-)
Avatar billede dragonknight Juniormester
15. december 2008 - 13:40 #1
Højreklik på exefilen til spillet, og vælg egenskaber. Klik på faneblad kompatibilitet. Der kan du vælge kompatibilitetstilstand. Er det er WIN55 spil, vælger du dette, og er det et WIN98 spil - - - you get the drift ?
Avatar billede cosmo21 Novice
16. december 2008 - 10:29 #2
det virker ikke sorry
Avatar billede cborg Nybegynder
19. december 2008 - 12:13 #3
Prøv dosbox.com, der agerer dos-emulator. Derigennem har jeg fået en del gamle spil til at virke.
Avatar billede cosmo21 Novice
19. december 2008 - 21:40 #4
ville prøve engang så
Avatar billede cosmo21 Novice
08. marts 2009 - 14:19 #5
dragonknight dit svar virkede læg svar så der point
Avatar billede cosmo21 Novice
10. marts 2009 - 18:01 #6
lig du bare svar dragonknight
Avatar billede cosmo21 Novice
12. september 2010 - 19:36 #7
.