Avatar billede kxrider Nybegynder
14. december 2008 - 22:44 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Fjerne røde øjne?

Hvordan fjerner jeg nemmest røde øjne på billeder?

På forhånd tak
Avatar billede norbert_ Nybegynder
14. december 2008 - 22:47 #1
Avatar billede norbert_ Nybegynder
14. december 2008 - 22:50 #2
Avatar billede prodic Mester
14. december 2008 - 23:00 #3
Ud over det indbyggede "red eye"-tool og de viste tekniker i de 2 links, så er min erfaring at følgende teknik giver det mest naturtro resultat.
Lav en markering af det røde i øjet(evt. med en 1-2 px feather). Vælg Channels-paletten.
Find den channel(RGB, CMYK eller LAB) med det mest naturlige udseende. Vælg Copy og indsæt nu det udvalgte område i de resterende channels.
Det er den teknik jeg oftest anvender, da den udført korrekt giver det bedste resultat.
Avatar billede kxrider Nybegynder
15. december 2008 - 15:32 #4
Smid svar, tak.
Avatar billede prodic Mester
15. december 2008 - 16:58 #5
For min skyld må du gerne smide et svar selv og acceptere det, eller give hele puljen til norbert_
Avatar billede norbert_ Nybegynder
15. december 2008 - 22:19 #6
svar
Avatar billede kxrider Nybegynder
16. december 2008 - 17:25 #7
Takker.