Avatar billede Slettet bruger
14. december 2008 - 16:01 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

vedr xp 64 og asus eee

2 spørgsmål

1 jeg har en amd 64 x2 4600 cpu som kan drive en xp 64 version
kan den køre med de programmer jeg har i forvejen dvs 32 bit eller kan den emulere .

Eller er det blot nye programmer ?

2 kan man få en win 98 se til og køre på en eee 900 eller findes der ikke noget til den ?
Avatar billede Slettet bruger
14. december 2008 - 16:01 #1
alternativ en linux som har en xp interface hvis det findes og som ikke er så tung som den linux xandros der følger med den
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. december 2008 - 16:29 #2
win98 kan ikke køre på eeepc eller eeebox.
Avatar billede reinelt Nybegynder
14. december 2008 - 16:31 #3
2 jeg vil mene den sagtens kan køre en win 98 , men jeg ville foretrække et linuxprogram der hedder ubuntu 8,10 iso som sagtens kan køres med 512 ram, hvis det er ramstørrelsen i eee 900 http://www.ubuntu.com/getubuntu/download der kan du kører den live dv.s. uden rigtig installation xp interface kan du måske klare men jeg har ikke
afprøvet det.
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. december 2008 - 19:39 #4
Der er ikke drivere til win98 = den kan ikke.
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
14. december 2008 - 21:05 #5
jeg ville anbefale ubuntu-eee som er en udgave af ubuntu specielt tilpasset Asus EEE og det skulle køre godt ifølge flere kilder :)
http://www.ubuntu-eee.com/

./psycosoft-funware :)
Avatar billede Slettet bruger
16. december 2008 - 17:12 #6
vedr eee ubuntu ,den blev nu afprøvet ,der var ingen problemer med og instalere men den er langsom selv på 2 gb ram og systemet virker meget kompliceret .

findes der ingen alternativer der er win kompatible uden man skal til og luske sig tilen xp-eee version

vedr xp 64 er det noget i har erfaring med
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. december 2008 - 20:23 #7
Xp-eee version?
Det er XP Home...
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2008 - 11:08 #8
ja xp eee det er en speciel tilrettet version der leveres med maskinen man køber med xp
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. december 2008 - 20:33 #9
Ikke iflg. Asus...
Avatar billede sveegaard Nybegynder
19. december 2008 - 14:38 #10
1) WinXP 64-bit kan sagtens køre alle dine 32-bit programmer, idet XP x64 emulerer en 32-bit Windows (kaldet WOW: Windows on Windows)

2) Højest sandsynligt ikke, da man næsten ikke længere laver drivere til 98. Det er desuden ret ustabilt, så hvis du ikke ønsker xp på eee'en, gå efter Linux. Der er sikkert masser af mennesker derude, der har gjort det, så drivere mv. burde ikke være et problem.
Avatar billede sveegaard Nybegynder
19. december 2008 - 14:40 #11
En tilføjelse til 1): Få programmer understøtter ikke x64 (flere folk tror nemlig det er omvendt), men det kan som regel omgås vha. fx at narre programmet til at tro, det kører under en alm. 32-bit version (kompatilitets-fusk, der er indbygget i Windows) eller vha. fixes, der kan findes på nettet.
Avatar billede Slettet bruger
19. december 2008 - 14:55 #12
jo jeg har prøvet en cd der følger med en Eee hvor den er leveret med xp og den er optimeret til eee maskinen .

men den kører stadig langsom selvom der er 2 gb i den

vedr xp 64

finder den selv ud af 32 bit og 64 bit programmerne eller skal man gøre noget selv
Avatar billede sveegaard Nybegynder
19. december 2008 - 16:42 #13
Den finder ud af det selv. Det er kun, hvis programmet nægter at køre (det sker vel 1 ud af 1000 gange), at du skal ud at søge på nettet.

Men hvis din maskine kører langsomt med xp på trods af 2 gb ram, kan der måske være andet galt. Har du installeret en fuld SP2, eller hvilke opdateringer har du foretaget dig?
Avatar billede Slettet bruger
19. december 2008 - 16:47 #14
vedr xp ver på *Eee

så er sp3 ilagt win xp på denne maskine .
Avatar billede Slettet bruger
02. januar 2009 - 18:13 #15
findes der en guide i hvordan man får et 32bit pgr til og køre under xp64
den kommer og siger det ikke er kompatibel
Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2009 - 18:56 #16
læg et svar