Avatar billede grind Nybegynder
14. december 2008 - 14:14 Der er 13 kommentarer

Airbeam hjælp til opsætning

Jeg har nogle terminaler der har installeret "Airbeam" er der nogen der ved hvordan man sætter det op? Alternativt: findes der en anden måde hvor jeg kan overføre stregkodedata fra terminalen direkte til en applikation på min PC? Jeg skal først og fremmest bruge den til trådløs indscanning af stregkoder.
Avatar billede thomaaaz Nybegynder
14. december 2008 - 15:31 #1
Hej Grind

Så kan jeg forstå at du har en Symbol/Motorola PDA - er det MC50'ere?

Well

Airbeam er en lidt indviklet kofiguration lige at lire ud af ærmet, men der er hjælp at hente på support.symbol.com

http://support.symbol.com/support/search.do?cmd=displayKC&docType=kc&externalId=6306001bpdf&sliceId=&dialogID=84262578&stateId=0%200%202204215

Men det lyder som om det ikke er Airbeam du har brug for men Datawedge. Datawedge fanger den scannede stregkode og sender den videre til det program der er åbent (ex. pocket word)

http://support.symbol.com/support/searchEntry.do?languages=&rwTarget=%2FrfPlayerWidget.do&searchMode=GuidedSearch&searchString=datawedge&productLine=&product=&document=&cmd=search&productFamily=&contextType=gs

Endnu en gang er en søgning på support.symbol.com et forsøg værd ;o)

Held og lykke!
Thomas
Avatar billede grind Nybegynder
14. december 2008 - 17:03 #2
Thomaaaz tak for din kommentar. Jeg hjar kigget lidt på linkene men ikke rigtigt blevet klogere.. Jeg har ikke en dyt forstand på det, men ville gerne. På min ganske rigtigt SYMBOL PDT8146 ligger noget der hedder Airbeam. Er det muligt at overføre data fr denne terminal til min stationære via den cradle til Com-porten eller via min trådløse accesspoint? Der er allerede oprette noget profil på terminalen,men som sagt fatter jeg det ikke rigtigt..!
Håber du kan hjælpe lidt..
Avatar billede grind Nybegynder
14. december 2008 - 17:04 #3
Jeg ved godt at man kan scanne ind i et dokument og vha. Microsft Active Sync overføre det og åbne det i f.eks excel. Men kan man ikke bare scanne direkte som en slags trådløs scanner?
Avatar billede thomaaaz Nybegynder
15. december 2008 - 08:48 #4
OK for lige at slå par ting fast, så bruges Airbeam kort fortalt til opdatering af programmer på Symbol terminaler vha en ftp server. Det er ikke umiddelbart dette jeg forstår at du har brug for.

Hvis du har brug for at overføre den indscannede data til en stationær pc, skal du bruge et program, der er lavet til dette (fx via en browser og med din stationære pc som lokal webserver).

Såvidt jeg ved, ligger der ikke noget på terminalen, der kan gøre den til en trådløs scanner, der automatisk kan overføre enten vha. cradle eller trådløst netværk. Der er Active Sync den eneste umiddelbare løsning til overførsel af data.

Den kan gå på det trådløse netværk, men den har jo ikke som standard et 'sted' at overføre dataen til. Derfor skal der skrives et program til at håndtere dette.

At skrive det til en browser virker som den simpleste løsning.

Må man spørge hvad det skal bruges til?
Avatar billede grind Nybegynder
15. december 2008 - 09:50 #5
Systemet skal bruges til en fysisk butik, der anvender hjemmesiden til ordredannelse, betaling og lagerstyring.Vore kunder kan selv finde varer frem - eller indscanne stregkoden fra et udstilling og på den måde danne en bestilling. Vi sælger både varer der fysisk er på lager,men også en række varer som eftersendes direkte fra forskellige leverandører. Jeg har på hjemmesiden en form med en række felter til modtagelse af vareid/stegkode samt antal. Det er disse der skal udfyldes...
Håber det kan oplyse behovet. Tak for dine kommentarer.
Avatar billede thomaaaz Nybegynder
15. december 2008 - 14:46 #6
Hvis der allerede findes en hjemmeside, kan den måske tilgås af terminalen?
I så fald er det jo bare at scanne direkte ind på hjemmesiden og bruge Datawedge til at lave enter/tab.

Hvis ikke allerede hjemmesiden er optimeret til 320x240, er der her en oplagt mulighed såfremt det altså bare er hjemmesiden, der skal scannes til.
Avatar billede grind Nybegynder
15. december 2008 - 15:04 #7
Endnu gode råd fra dig- tak..
Vi har webserveren stående i huset-dog ikke lige ved butikken. Men det kan ved køres over netværk. Men hvordan får jeg Datawedge til at sende scanninge direkte til hjemmesiden?? Den gemmer kun dataene i en fil på terminalen. Det er omstændigt at skull ehnte og åbne filen på webserver for at danne ordren, hvis det er den måde du tænker på.
At lave en miniudgave af indtastningssiden er heller ikke det store problem.
Har du en konkret idé til hvordan det sættes op. Jeg kan se der er terminalservice på terminalen også, så den vej kunne det ske direkte til websiden. Men jeg kan ikke rigtigt finde ud af at sætte det op så det virker...
Avatar billede thomaaaz Nybegynder
15. december 2008 - 15:16 #8
Hvis du kører Datawedge samtidig med at browseren er åben, fanger Datawedge stregkoden og sender den videre til det program, der er i fokus, fx. Internet Explorer.

Datawedge kan sættes op til kun at fange nogle bestemte stregkoder, eller alle typer. Den kan også sættes til at indskyde enter eller tab før og/eller efter scanningen.

Håber det kan hjælpe dig på vej.
Avatar billede grind Nybegynder
15. december 2008 - 15:29 #9
Ja hvis du mener at have browseren åben på terminalen..
Tak for de gode råd!
Avatar billede grind Nybegynder
15. december 2008 - 15:30 #10
Hvordan er det lige jeg giver dig point?
Avatar billede thomaaaz Nybegynder
15. december 2008 - 17:21 #11
Når jeg har sendt et svar skal du bare godkende det :)

Håber du får det til at virke.
Avatar billede grind Nybegynder
15. december 2008 - 17:56 #12
Takker
Avatar billede thomaaaz Nybegynder
18. februar 2011 - 11:38 #13
Spørgsmålet er stadig åbent...