Avatar billede winde Novice
13. december 2008 - 16:36 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Ram i Vega+ N34AS1, DDR (PC2300) kan der bruges andre ram blokke?

Hej
jeg har en VEGA+ N34AS1 med 256MB Ram, Med følgende specifikationer: DDR(PC 2300), speed 142Mhz, data 64 bits,
Frequense 133Mhz og 142Mhz, timings 3-3-3-6.
Kan jeg udskifte denne ram blok med en anden?. Jeg har forsøgt at finde brugt ram med ovenstående specifikationer ( og der er Ikke meget på markedet af denne type)Jeg kan heller ikke finde ud af hvor i den bærbare Ram blokken er sat i.
Avatar billede sveegaard Nybegynder
13. december 2008 - 18:33 #1
Søg videre efter disse RAM - de sælges vist ikke fra ny mere, men kan din bærbar tage fx PC2700, kan de bruges i stedet. Det er værd at bemærke, at bærbare RAM hedder SODIMM og er kortere end hukommelse til stationære.

Ellers kan du sagtens udskifte ram'ene med tilsvarende. Blokkene kan du som regel få adgang til ved at vende den bærbare på hovedet (1 blok) og kigge under tastaturet (1 blok).
Avatar billede winde Novice
13. december 2008 - 19:04 #2
Tak for hjælpen, hvad er i øvrigt forskellen mellem PC2300 og PC 2700 Ram
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
13. december 2008 - 22:53 #3
winde: Forskellen er udelukkende hastigheden. Hvis man sætter for hurtige RAM i, så kører de bare i den langsommere hastighed som computeren kan klare.