Avatar billede misb Nybegynder
12. december 2008 - 12:22 Der er 4 kommentarer

Strømforsyning til flere produkter samtidigt

Hej Eksperter

Min "maskinpark" af dejligt forbrugerelektronik er ved at nå en anseelig størrelse.
Det er antallet af ledninger med strømforsyninger desværre også. Jeg kunne godt tænke mig een samlet strømforsyning med f.eks. 5-10 udtag i størrelsen 3-12V (styring på individuelt udtag) og mulighed for forskellige stik så der kommer lidt orden på det.
Har søgt på nettet uden held. Nogen input?
Tak
Avatar billede wolfborn Nybegynder
23. december 2008 - 20:56 #1
En ide kunne være at anskaffe den her:
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=5161&Grp=&n=10
og derefter lodde en masse paralelle ledninger over til DC stikkene.
Den eneste ting du ikke kan slippe for her er at du skal dreje på adaptoren hver gang du skal ændre spændingsniveau.
Det er en billig måde at gøre det på, hvis du skal have den udvidede funktion som du snakker om, så kræver det et lille udviklings projekt for at lave det, hvilket kræver at man bygger en masse strømforsyninger op og derefter forbinder dem med de respektive dc stik.
De ville nok kunne lade sig gøre hvis du er lidt inde i elektronik verdenen og kender til switch mode princippet. Hvis du vil snakke lidt mere om dette kan vi godt finde ud af det men det kræver du har lidt basis viden omkring elektronik.

/Peter
Avatar billede bibs Nybegynder
31. december 2008 - 00:27 #2
Hej Peter
Kan du hjælpe mig med, om jeg kan bruge den omtalte strømforsyning til min bærbare computer Packard Bell, easynote, MV 35 203D, da jeg har forlist min adapter. Den skal bruge 19 V og 3,42 amp samt 65 wat
mvh hilsen Bibi
Avatar billede wolfborn Nybegynder
05. januar 2009 - 09:58 #3
Hej bibs,
den her vil virke med din computer
http://www.discoworld.dk/shop/product_info.php?products_id=49322
Du skal nok ikke regne med at kunne finde dem billigere.

/Peter
Avatar billede misb Nybegynder
07. januar 2009 - 09:29 #4
Hej Wolf
Tak for svar. Jeg er på ingen måde inde i elektronik verden udover at jeg kan lide at bruge det :-)
Så jeg må nok nøjes med mine mange strømforsyninger på en forlængerledning.
Hvordan giver jeg dig point?