Avatar billede psitron Nybegynder
29. juni 2001 - 12:15 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Min computer låser

Jeg har lige fået opgraderet min pc med et nyt mb, ny processor, mere ram, nyt netværkskort og en ny skærm.
Ydermere har jeg prøvet at skifte de nye ting tilbage til nogle af de gamle for at få has på problemet.
I starten mente jeg at det var grafikkortet da computeren kunne holde sig lidt længere, men efterhånden er den tilbage til at låse efter 10 igen.
Hvis jeg venter 1 minuts tid med at logge mig ind på netværket, når jeg lige har tændt for computeren, giver Windows mig den blå fejlskærm, hvor man kan vælge at trykke Enter eller Ctrl+Alt+Del etc.
Her står der i en af de nederste linjer:

Fejl: 0E : 0028 : C005249D

... hvor den sidste del ser ud til at være tilfældig da den også har været \"8B100C4F\".

Jeg kører med WinME.

mvh
Psitron
Avatar billede makse Nybegynder
29. juni 2001 - 12:18 #1
Gå ind i din Bios.
1. Sæt \'AGP Aperture size\' til 8
2. Sæt \'Video Ram Cacheable\' til Disable.
Avatar billede makse Nybegynder
29. juni 2001 - 12:19 #2
Og kom lige med hele fejlen.
Avatar billede double-g Juniormester
29. juni 2001 - 12:21 #3
Avatar billede makse Nybegynder
29. juni 2001 - 12:22 #4
0E fejl er for det meste driver relateret. Så sørg for at du har de nyste drivere til grafikkort, bundkort, lydkort og netkort.
Avatar billede double-g Juniormester
29. juni 2001 - 12:24 #5

Sorry, fik det kopieret ind i det forkerte spørgsmål .
:-(
Avatar billede psitron Nybegynder
29. juni 2001 - 21:56 #6
Det skal lige siges:
Det grafikkort der virker mindst dårligt for mig er et PCI kort (gammelt 8MB ATI Rage Pro).
På et tidspunkt fik jeg et fejl VINDUE frem som sagde at der var sket en fejl i kernel32.dll... det er vist steder i den de førnævnte adresser refererer til (???).

makse:
Jeg prøvede at sætte et endny ældre AGP kort i og gjorde som du sagde, men det kort virker ikke på nogen måde, så jeg satte ATI\'et i igen (og slog AGP helt fra i BIOS)
Avatar billede makse Nybegynder
29. juni 2001 - 22:31 #7
Det er ret umuligt at sige, hvad der er årsag til 0028 fejlen.
Du må komme med hele fejlmeddelelsen.

Læs evt. http://www.eksperten.dk/spm/48080 og http://www.eksperten.dk/spm/47893
Avatar billede psitron Nybegynder
02. juli 2001 - 13:12 #8
I fejlsikret tilstand fik jeg endelig nogle mere konkrete fejlmeddeleser (ironisk hva\' :):

\"Explorer har medført en fejl i KERNEL32.DLL.
Explorer lukkes
Hvis der fortsat opstår problemer, skal du prøve at genstarte computeren.\"

... og herefter den samme besked med SHELL32.DLL
Avatar billede bosco Nybegynder
04. juli 2001 - 13:50 #9
slet WinME og læg 2000 eller 98 på og vent til der kommer nogle ordentlige opdateringer til ME
Avatar billede psitron Nybegynder
05. juli 2001 - 13:50 #10
Jeg har prøvet med flere forskellige styresystemer, hvoraf DOS kører bedst ;)
Jeg har prøvet med både Win 98SE, ME og 2k pro.
Min far og jeg har forgæves prøvet at ændre i BIOS. Det hjalp lidt. Nu kunne jeg ca. have den kørende i hele 15 min, det gik væk da vi skiftede det lånte AGP grafikkort til mit eget PCI (og konfigurerede i BIOS selvfølgelig).

Tidligere har jeg haft Win2k installeret men nu kommer den kun til den afsluttende installation og så fryser den helt. Det gav vi op med efter 10 forsøg. bosco: Nu vil jeg gå tilbage til Win98SE igen. Det har jeg trodsalt kunne køre med på min gamle comp.

Note: I winME kunne den køre de normale kortspil (7kabale, hjerterfri) i meget længere tid end \"edderkoppen\". Media Player virkede lidt ustabil.

Jeg er ved at være godt og grundigt frustreret over det her. Det kan da ikke være rigtigt at et rost bundkort, som K7VZA åbenbart er, ikke kan køre sammen med mine andre ting!
Der er gået for lang tid til at jeg bare kan få pengene tilbage, og da vi allerede har prøvet at skifte samtlige dele ud med andet, og prøve at sætte dem i en anden computer enkeltvis, er der heller ikke nogen grund til at bytte sig til noget andet (hvilket også er forsøgt intil flere gange bortset fra processoren).

PS: Kan man ikke sætte pointgivningen op til et par hundrede efter man har oprettet spørgsmålet? ;P

MVH
Christian
Avatar billede bosco Nybegynder
05. juli 2001 - 14:06 #11
Win 98 køre kanont det vil jeg give dig ret i, jeg har også først skifte til win2k for et par måneder siden. Men en lille godt ting når du installere wintendo er at tage alle kort ud undtagen grafikkort selvfølgelig og pille evt. andre diske fra, det skulle ikke have noget at sige men det er tit det kan hjælpe til en bedre installation, tro mig jeg taler af erfaring jeg har installeret win98 flere gange end du har spist ærter, jeg har stået i en computer butik.

point: du kan godt sætte point antalet op efter du har oprettet spørgsmålet hvis du går ind under det spørgsmål du har lavet kan du give flere point ved at trykke på et link helt oppe i venstre hjørne. Det kommre jo også an på hvormange point du har

-Max
Avatar billede nd17 Nybegynder
05. juli 2001 - 14:32 #12
Jeg køre win me og har fået samme fejl
Explorer har medført en fejl i KERNEL32.DLL

Men jeg har kørt i 7 måneder uden problemmer, og så en dag,så var fejlen der. Og jeg kan heller ikke slippe af med den.
Men min fejl kommer tit når jeg har exploren oppe.
Avatar billede psitron Nybegynder
30. juli 2001 - 12:18 #13
Jeg har dropppet ME og gået tilbage til Win98. Jeg fik den lyse idé at køre et cpu-tester program (Hot CPU Tester 2 Lite) og det gav bonus. Den målte processorens stabilitet til værende 38%, og det kan jo ikke ligefrem betragtes som tilfredsstillende. Da min bror fik sin 1,0 GHz processor satte jeg den i min egen computer først, og så kørte det uden problemer. Jeg sendte for sjov CPU, bundkort og grafikkort til test hos forhandleren (SHG.DK), men de påstår hårdnakket at det er grafikkortet der er noget galt med (det er det ikke). Da jeg fik CPU\'en tilbage fra SHG bemærkede jg at på én af de røde og grønne firkanter der sidder på CPUén var halvdelen knækket af (før jeg sendte det af sted sikrede jeg mig at den ikke så sådan ud). Jeg har efterfølgende ringet til SHG og fået snakket lidt med dem, men de bliver ved med at påstå at deres test er korrekt men de kunne da godt tage et kig på CPU\'en igen. Jeg sendte CPU\'en til SHG igen sidste tirsdag, men har endnu ikke hørt fra dem. Hverken via e-mail eller post. Jeg kunne blive ved med at skrive om alt det der er sket i denne sag i flere timer, men nu smider min bror mig væk fordi han skal spille counter-strike O_@

mvh
psi
Avatar billede makse Nybegynder
30. september 2001 - 15:52 #14
Tja, det fortæller en hel del om SHG.
Avatar billede psitron Nybegynder
19. maj 2002 - 00:47 #15
Lukker spørgsmål. Er sluppet af med problemet :)

regards
chris