Avatar billede emielb Nybegynder
10. december 2008 - 12:17 Der er 10 kommentarer

At lære HTML, CSS og PHP

Hej jeg er intresseret i at høre hvordan man kan lære HTML, CSS og PHP uden at tage en uddannelse.

Har i nogen gode råd ?

I behøver ikke nævne html.dk, jeg har gennemgået html og css tuturial der ;)

Hilsen Emiel
Avatar billede olebole Juniormester
10. december 2008 - 12:34 #1
<ole>

Det kunne aldrig falde mig ind at foreslå html.dk! På det site skal man _virkelig_ lede efter hullerne mellem seriøse fejl, mangler og misforståelser - og w3schools.com er ikke et hak bedre!  :o|

Desværre er det overordentlig svært at finde troværdige artikler og tutorials på WWW. De fleste forfattere af den slags har selv en yderst begrænset indsigt i webkoning, hvorfor de ofte er absolut uegnet som undervisere.

En (længerevarende) uddannelse er det klart bedste råd, jeg kan give  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
10. december 2008 - 13:12 #2
Kan du fortælle mere, Ole - jeg har en nærmest ikke-eksisterende indsigt i webkoning.
Avatar billede keysersoze Guru
10. december 2008 - 13:17 #3
så er det da derfor Ole har så meget imod html.dk og w3schools.com - de omhandler jo et helt andet emne end webkoning.
Avatar billede emielb Nybegynder
10. december 2008 - 13:21 #4
Hvad er Webkoning nu ?
Avatar billede olebole Juniormester
10. december 2008 - 13:29 #5
Det er det, fynboer foretager sig, når de skriver dokumenter til WWW ... og det er ikke engang nødvendigt at være udannet til det!  :D
Avatar billede olebole Juniormester
10. december 2008 - 13:31 #6
keysersoze >> Nej, der er ikke derfor ... tværtimod. Meget tyder på, html.dk og w3schools.com omhandler webkoning. Webkodning kan man i hvertfald ikke lære dér  ;o)
Avatar billede emielb Nybegynder
10. december 2008 - 13:34 #7
Ej men det kan ikke passe man kun kan lære det med en uddannelse ?

Der er da mange der har lært det uden.
Avatar billede olebole Juniormester
10. december 2008 - 13:37 #8
En eller anden dag må du præsentere mig for dem! Men jeg ved, der er en masse, der roder med noget på WWW - men jeg har åbenbart stadig noget til gode  ;o)
Avatar billede olebole Juniormester
10. december 2008 - 13:48 #9
emielb >> Det kommer naturligvis an på, hvad du vil bruge det til. Du kan godt lære at lave noget, der virker, men hvis du vil lære at lave noget godt, kommer du til at bruge væsentlig længere tid på at lære selv - fremfor at tage en uddannelse. Er du indstillet på at bruge 10-12 timer om dagen, kan du dog godt nå et pænt stykke på fire-seks år
Avatar billede roenving Novice
10. december 2008 - 16:58 #10
Tjah, måske er der faldet et bogstav ud i oleboles tekst 12:34:59, og alt efter hvilket bogstav, man indsætter, kan man jo faktisk komme frem til at html.dk er fremragende, f.eks. til webkloning af almindeligt udbredte fejl og tåbeligheder !-)