Avatar billede widesign Nybegynder
09. december 2008 - 21:48 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Vurdering af nyt design

Jeg har været igang med at redesigne min hjemmeside og er efterhånden nået rimeligt langt.

Jeg vil derfor gerne høre jeres mening om siden. Den er endnu ikke helt færdig, dog kan man få en generel idé da det som sådan kun er forms og tekst der mangler, samt nogle flere refs...

Alle slags bedømmelser belønnes, de skal dog helst have lidt bid..;-)
Avatar billede widesign Nybegynder
09. december 2008 - 21:49 #1
Ak og ve.... http://www.widesign.dk/test/

At jeg dog kunne glemme det...
Avatar billede Slettet bruger
09. december 2008 - 22:18 #2
Rigtig flot hjemmeside! Dejlige, rolige farver. Herligt design. Det ser professionelt ud, og det er jo en rigtig god start :)
Jeg giver herunder et generelt blik på dine sider:

- En adresselinje i bunden ville være et godt forslag.
- Forsiden >> Hvad betyder "Udvalgte projekter"? Annoncer?.
- Godt at du klart og kort fortæller, hvad det hele drejer sig om, og hvem du er, på forsiden.

- Måske er tilmeldingen til nyhedsbrevet lidt for dominerende. Den står øverst og er det første man ser på ALLE sider.
- Forsiden >> Under "KnowHow" præsenterer du dine kompetencer? Hvad med "Webdesign"; skulle det ikke også stå der?
- Portfolio-siden >> Du har angivet samme dato under hver af projekterne.
- Overskrifterne bør være lidt tydeligere. På forsiden er hovedoverskriften (der hedder "Velkommen") ikke større end andre overskrifter, der kommer længere nede.

- Portfolie-siden >> Under teksterne, der hører til hvert præsenteret projekt, er der et link, der hedder "Se alle referencer". Det virker lidt mærkeligt, at dette link står ved ALLE projekter, når det ikke gør andet end at dirigere brugeren til toppen af siden.
- Kompetencer-siden >> Jeg kan personligt ikke lide, at der skrives udråbstegn, smiley'er osv. her og dér. Du har skrevet et udråbstegn i overskriften, og det er da ikke nødvendigt. Det giver et langt mere useriøst indtryk, og virker mindre professionelt. (På kontakt-siden er det dog en anden situation - her taler du på en anden måde til brugeren, så det virker mere passende med et udråbstegn)
- Kontakt-siden >> Formularvalidering kunne du godt bruge?

Det var lidt kommentarer til din hjemmeside. Håber du kan bruge det.

Generelt et herligt site! Og jeg kan især godt lide den måde du præsenterer dine tidligere projekter på:
I stedet for bare at skrive "Jeg har lavet det og det og det på denne hjemmeside" helt som kliché, så skriver du "WiDesign og Drejer Hudpleje gik sammen om at lave en hjemmeside der ..." og "WiDesign og Hss satte sig sammen om at designe en ny ...". Og på kontakt-siden skriver du "Er du interesseret i et samarbejde med WiDesign omkring dit nye design ...".
Du skriver TIL kunden, og det er rart at læse. Godt gjort.

  // Steeven
Avatar billede widesign Nybegynder
09. december 2008 - 23:16 #3
--> steeven
Tak for bedømmelsen, en meget anvendelig og konstruktiv kritik.

Tekst, links, formularer mm. er ikke så relevant da jeg ikke er så langt henne med det endnu at man kan bruge det til noget. Validering af form kommer, tekst bliver rettet til, eks. "Se alle referencer" osv. men det er selvfølgelig rart at få kommentarer om hvad man kan gøre/skrive bedre.

Jeg er selv imod brug af smiley's og andre "kække" tegn, da det ikke er sådant et budskab jeg ønsker at formidle, skal dog heller ikke være for stift og upersonligt.
Avatar billede widesign Nybegynder
11. december 2008 - 21:28 #4
Okay. Der kommer vist ikke flere kommentarer......

--> steeven

Smid et svar så du kan få nogle point..
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2008 - 21:38 #5
Okay, mange tak for det.

  // Steeven
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2008 - 21:53 #6
Mange tak for point.
Held og lykke med hjemmesiden.

  // Steeven