Avatar billede Slettet bruger
09. december 2008 - 20:54 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Vektorisering af en sort hvid tegning

Jeg er ny i Illustrator, men står lige nu og har brug for at vektorisere en tegning, så jeg forhåbentlig kan skalere den op. Men jeg kan ikke huske, hvordan jeg gør.
Nogen der kan hjælpe mig i gang.
Avatar billede spe Nybegynder
10. december 2008 - 01:47 #1
Placer din tegning i Illustrator. Sørg for at den er aktiv og vælg Object->Live Trace/Objekt->Dynamisk vektorisering
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2008 - 12:02 #2
Ja, det har du sgu ret i - tak for det
Avatar billede Slettet bruger
14. december 2008 - 17:59 #3
Det havde du ikke alligevel - der er ikke under Object noget, der hedder Live Trace eller noget, der ligner (har den engelske udgave af CS2)
Avatar billede Slettet bruger
14. december 2008 - 18:07 #4
Nå, nu fandt jeg så noget, der hedder 'Auto trace tool'.
Men min tegning består af en sort baggrund, hvorpå der er tegnet 3 ansigter - eller retter: hver enkelt ansigt er eet hvidt områder. Jeg kan godt få redskabet til at markere en enkelt af ansigterne, men hvordan får jeg de sidste 2 med?
Avatar billede spe Nybegynder
15. december 2008 - 00:57 #5
auto trace tool lyder somom du har en version 9 eller 10 og ikke cs2.

I CS2 er der Live Trace->Make i Object-menuen.
På dansk hedder det dymamisk vektorisering og på engelsk Live Trace.
Altså kommandoen er Object->Live Trace->Make