Avatar billede zkyhn Nybegynder
07. december 2008 - 00:50 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Manglende menu

jeg mangler totalt min mappeindstillinger i xp, og det er super irreterende at jeg skal vælge detaljeret i alle mapper på hele maskinen. Aner ikke hvad der er sket men menuen er der simpelthent ikke.
Avatar billede olebole Juniormester
07. december 2008 - 01:59 #1
<ole>

Enten kan det vælges nederst i en mappes Tools menu. Ellers kan du gå til Start menuen og vælge Kontrolpanel. Her skal du også kunne finde Mappeindstillinger

/mvh
</bole>
Avatar billede gurly Praktikant
07. december 2008 - 02:01 #2
hejsa
Det irritere tit mig at når jeg i mapperne har valgt detaljeret, så går der nogle dage, og så er de det pludselig ikke alligevel.
så jeg må også konstant vælge detaljeret i den ene den anden og tredie mappe, så hvis der findes et sted hvor man kan vælge detaljeret visning for samtlige mapper så ville jeg være glad.

Du skriver at du mangler "mappe indstillinger" i din XP, i min XP går jeg i
"kontrol panelet" og klikker oppe på "funktioner" og vælger "mappe indstillinger"
har du ikke den ?
men derinde kan jeg ingen steder se at man kan vælge detaljeret visning for alle mapper ?
Avatar billede gurly Praktikant
07. december 2008 - 02:11 #3
OLE > en "Tools menu"
sådan en har mine mapper da vist ikke, den har "vis menuen" øverst hvor man kan vælge "detaljer"  men det jo gøres i samtlige mapper,
som jeg læser zkyhn´s spørsmål så efterlyser han et stad hvor man kan vælge det for samtlige mapper (og det gør jeg også selv)
I kontrolpanelet / funktioner /mappe indstillinger ser jeg ikke sådan en funktion ?

Og hvor kedes kan det være at når man har valgt detaljeret visning for en mappe, og man efter et stykke tid går ind i mappen igen, så er den ikke i detaljeret visning mere. så skal man gøre det ved samtlige mapper igen.
er ikke helt sikker men tror det er når jeg rydder op med disk oprydning at det smutter, og alle mapper igen er i standard indstilling
Avatar billede olebole Juniormester
07. december 2008 - 02:31 #4
Okay, den hedder Tools i en engelsk XP - Funktioner i en dansk. Nederst i dén ligger Mappeindstillinger.
Klik på den og vælg Vis fanebladet. Øverst finder du en knap med teksten 'Anvend på alle mapper' - samt en, der kan nulstille alle mapper (bruge default indstillinger).

'Anvend på alle mapper' knappen kan dog kun anvendes, hvis du går i Mappeindstillinger fra menuen i en mappe. Går du ind fra Kontrolpaneler i Start menuen (under Indstillinger), er knappen disabled
Avatar billede zkyhn Nybegynder
07. december 2008 - 03:15 #5
Kan ikke bruge noget af det overstående hjælp. Har ikke mappe indstillinger eller tools i kontrolpanelet, og i funktioner er mappeindstillinger væk. Er logget på som hovedadministrator
Avatar billede f-arn Guru
07. december 2008 - 12:23 #6
Avatar billede khauge Nybegynder
07. december 2008 - 12:47 #7
Start > Kør...
skriv "control folders" uden anførselstegn.
Avatar billede zkyhn Nybegynder
07. december 2008 - 13:30 #8
Denne handling er blevet annuleret grunet en begrænsning på komputeren. kontakt systemadministratoren.
Avatar billede gurly Praktikant
07. december 2008 - 13:42 #9
Jeg takker OLEBOLE

idet funktionen "anvend på alle mapper" lige var hvad jeg søgte  c",)

Det lyder da underligt at zkyhn helt mangler mappe indstillinger ?
Avatar billede khauge Nybegynder
07. december 2008 - 13:44 #10
Har du kørt den reg-fil der linkes til ovenover efterfulgt af genstart? Hjalp det ikke noget?
Avatar billede zkyhn Nybegynder
07. december 2008 - 13:55 #11
f-arn link virkede så opret venligst et svar så jeg kan sætte point ind
Avatar billede f-arn Guru
07. december 2008 - 17:43 #12
Et svar
Avatar billede zkyhn Nybegynder
08. december 2008 - 11:55 #13
TAk for svaret