Avatar billede lonerangr Nybegynder
06. december 2008 - 14:45 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

ASUS laptop fryser

Jeg har tidligere haft tråde vedrørende denne Asus Laptop.

Historien kort:
Jeg tabte den og smadrede skærmen. Den er udskiftet. Herefter kunne jeg konstatere at hardisken ligeledes var smadret, så også den er udskiftet.

Herefter gjorde jeg forsøg på at gendanne den via recoverydisc. CD-romdrevet ville ikke læse, men jeg kunne konstatere at selve drevet ikke fejler noget. Efterfølgende prøver jeg at flytte HD-en over i en anden Asus, og gendanner den her. Tilbage i den stadig deffekte Asus kan jeg nu starte i fejlsikret tilstand, men ikke i normal tilstand. Den fryser hver gang under opstarten nbår den når den grønne bjælke.

Jeg går udfra at det så er fordi den ikke er instaleret på den helt rigtige Asus, og anskaffer et eksternt CD'romdrev, der fungerer som det skal. Jeg prøver nu at gendanne herfra. I begyndelsen fungerer det fint, men kun indtil den igen vælger at fryse fast.

Jeg burde nok bare smide lortet ud, men nu er det jo nærmest blevet en udfordring at få den til at køre igen.

Nogen gode ideer til en løsning af problemet?

Jeg har overvejet om det kan skyldes yderligere hardwarefejl. Findes der noget software der kan scanne computeren og finde eventuelle fejl?
Avatar billede Jensen DK Novice
07. december 2008 - 08:13 #1
Er det XP eller Vista?
Avatar billede lonerangr Nybegynder
08. december 2008 - 07:28 #2
Vista
Avatar billede Jensen DK Novice
08. december 2008 - 10:00 #3
Hvis du kan starte i fejlsikret tilstand så prøv disse muligheder.
Du skal have din Vista skive klar, og du skal måske boote op på den, der står flere muligheder forneden . Det hjælper nogen gange at vælge system restore eller complet PC restore.

http://translate.google.dk/translate?hl=da&sl=en&u=http://xphelpandsupport.mvps.org/vista_repair_yuor_computer_options.htm&sa=X&oi=translate&resnum=5&ct=result&prev=/search%3Fq%3DDVD%2Breparer%2Bvista%2Bvejledning%26hl%3Dda%26sa%3DG
Avatar billede lonerangr Nybegynder
08. december 2008 - 13:59 #4
Alt det har jeg for længst været igennem. Softwaren fejler ingtenting. Flytter jeg HD'en over i en anden ASUS kører den perfekt.
Avatar billede Jensen DK Novice
08. december 2008 - 14:45 #5
Det var en mulighed.
Avatar billede lonerangr Nybegynder
12. marts 2011 - 16:46 #6
.