Avatar billede henrik6666 Nybegynder
06. december 2008 - 12:57 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Tælle hits fra extern banner

Hej!

Jeg har planer om at indsætte et banner på diverse domæner (naturligvis efter aftale) men hvordan finder jeg nemmest ud af hvormange hits/besøgende der kommer fra de forskellige domæner ?

Jeg har sat spørgsmålet i php katagorien for meningen er at resultatet videreføres til database .. men om det kan klares vha almindelig html eller javascript har jeg ingen ide om.
Avatar billede leif Seniormester
06. december 2008 - 13:27 #1
Den måde vi går det på er at dem som har banneret for en speciel adresse udleveret fx.

www.domæne.tld/banner.php?ref=tv2

Hvor banner.php så laver en registrering i databasen at den er kommet via tv2
Avatar billede henrik6666 Nybegynder
06. december 2008 - 14:11 #2
Ahh ja! Eller sådan her hvor variablen $kommerfradetherdomæne kan bruges til at bestemme hvorfra der er klikket på banneret.

<a href="http://www.mitdomæne.dk/index.php?from=$kommerfradetherdomæne" target="_self">Banner</a>

Det skal nok virke - tak for hjælpen. Smid lige et svar ..
Avatar billede leif Seniormester
06. december 2008 - 14:34 #3
Svar.