Avatar billede krogstrup Nybegynder
04. december 2008 - 15:51 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Bedste komponent til billedebehandling

Hej alle

Jeg står over for at skulle kassere komponenten ASPImage (fra ServerObjects), som jeg efterhånden er begyndt at have rigtig mange problemer med.

Jeg er derfor på udkig efter en ny SUPER stabil komponent til diverse billedebehandling (indlæse billeder i diverse forskellige formater, CMYK > RGB, resize, croppe osv) som ikke gang på gang nedlægger webserveren eller æder al hukommelsen !!!

Hvilke erfaringer har I med billedekomponenter og hvilke(n) er bedst ?

Det er på ingen måde væsentligt om komponenten er gratis eller koster...
Avatar billede krogstrup Nybegynder
04. december 2008 - 15:52 #1
Indtil videre har jeg kigget lidt på AspJpeg (http://www.aspjpeg.com) som ser ganske fornuftig ud
Avatar billede mortvader Nybegynder
04. december 2008 - 16:27 #2
Jeg benytter også aspjpg, og er meget tilfreds med det!
Avatar billede krogstrup Nybegynder
04. december 2008 - 20:44 #3
Benytter du den på egen server eller en server, hvor du blot har webhotel? Og hvis det er på egen server, ved du så hvor stabil/sikker komponenten er i den løbende drift...? Hvor hårdt den presser cpu/ram osv? Benytter du den på win2000/2003/2007 server ?
Avatar billede mortvader Nybegynder
04. december 2008 - 21:11 #4
Jeg bruger den faktisk både på mit webhotel som er hosted hos webhosting.dk og også på mit job's webserver, hvor jeg købte komponenten til.

Den fungerer upåklageligt. Jeg har aldrig oplevet nedbrud eller andet træls omkring den.

Jeg har arbejdet med den i en 2-3 år, i hvert fald.
Avatar billede mortvader Nybegynder
04. december 2008 - 21:18 #5
vores webserver er win2003 server, xeon 3ghz, 1gb ram.
Jeg har ingen statistikker over hvor hårdt den belaster cpu/ram, men jeg vil ikke mene det er mærkbart på en rimeligt frisk maskine.
Avatar billede krogstrup Nybegynder
04. december 2008 - 21:28 #6
det lyder rigtig godt - tusind tak for for input :-)

smider du et svar ?
Avatar billede mortvader Nybegynder
04. december 2008 - 21:33 #7
jo da... det var nemme points :]
Avatar billede krogstrup Nybegynder
05. december 2008 - 08:59 #8
Det skal der også være plads til en gang i mellem... :-)