Avatar billede papskib Nybegynder
03. december 2008 - 22:47 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Pc vil ikke tænde/starte op

Hej eksperter

Jeg har i noget tid oplevet at der kom nogle pivelyde fra mit kabinet, når jeg brugte min computer. Der skete dog det at mens jeg brugte den, kom der et højt brag fra kabinettet, computeren gik ud og sikringen til værelset var slået fra. Efter jeg fik dem slået til igen, ville computeren slet ikke tændes igen.

Jeg har her til aften haft kabinettet åbnet, men har ikke umiddelbart kunne se noget spor af et "brag". Pillede PSU'en ud og satte den til strøm, men den reagerede ikke...

mit spørgsmål går på, om det er en ny strømforsyning jeg skal have bestilt hjem eller hvad det evt er der kan være sket med min computer?

Mvh papskib
Avatar billede 4zaken Novice
03. december 2008 - 22:56 #1
Lyder meget som en ny strømforsyning, jeg ville nok tage den forbi et sted hvor nogen kan kigge på den, men symptomerne kunne godt være strømforsyningen.
Avatar billede peet-49 Novice
04. december 2008 - 06:52 #2
For at tjekke PSUèn skal du på ATX-stikket kortslutte den grønne ledning med en sort, starter den ikke, er den defekt.
Avatar billede Jensen DK Novice
04. december 2008 - 07:26 #3
Avatar billede papskib Nybegynder
05. december 2008 - 18:30 #4
jeg har fulgt testen og min gamle psu reagerer rigtig nok ikke. (som min nyindkøbte psu gør)... Derimod starter min computer stadigvæk ikke op med den nye psu i... så nu tænker jeg om bundkortet mon også kan være røget i samme forbindelse??

og jeg kan evt teste det på nogen måde??
Avatar billede Jensen DK Novice
06. december 2008 - 07:14 #5
Du kan ikke måle dit bundkort ud, det kræver særlig måleudstyr, du kan prøve at sætte en anden CPU i bundkortet først, husk kølepasta, og ellers prøve med et andet bundkort.
Avatar billede peet-49 Novice
06. december 2008 - 08:33 #6
Jeg tror bundkortet er røget, sikkert også det, der har trukket psuèn med.
Avatar billede Jensen DK Novice
01. januar 2009 - 08:10 #7
Sker der noget her?  Kan der afsluttes?
Du kan læse her hvordan man giver point / lukker sine spørgsmål.

http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar
Avatar billede Jensen DK Novice
20. januar 2009 - 07:43 #8
Det er fantastisk, at dem med problemer kan finde ud af, at skrive her ind, men de kan ikke finde ud af, at markere et navn og klikke accepter for at give point for hjælpen.
Det er en ting der kan få betydning for hjælp en anden gang, hvor der er brug for det.