Avatar billede nicklasb Nybegynder
03. december 2008 - 11:38 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Regulært udtryk til escapede strenge

Jeg vil i følgende tekst,

tekst før streng omringet af plings
noget før 'streng omringet af plings' og mere
tekst imellem strenge i pligs
noget før 'streng med \' i' og 'anden streng med \' i' og mere

gerne have følgende strenge i en preg_match_all (PHP) gruppe,

streng omringet af plings
streng med \' i
anden streng med \' i

Jeg har nu prøvet en masse; blandt andet (og som sidste mislykket forsøg)

'/\'(((?:[^\']*?)(\\\')*)*)\'/' og
'/\'((?:(?:\\\'|[^\']))*?)\'/'

Den sidste gør ligesom, hvis jeg helt havde droppet \\\' alternativet.

Hvordan får jeg de tre strenge fra teksten skitseret ovenfor?
På forhånd tak for hjælpen!
Avatar billede pidgeot Nybegynder
03. december 2008 - 11:46 #1
'/\'(.*?[^\\])\'/' skulle virke - her skal du så bare tage fat i gruppens resultat, fremfor hele matchet (kig på $flags-parameteren på http://dk.php.net/preg_match_all for at se hvordan).
Avatar billede nicklasb Nybegynder
04. februar 2009 - 17:43 #2
Jeg overså dit svar og fandt en anden løsning. Men lig et svar hvis du vil have pointene alligevel.
Avatar billede pidgeot Nybegynder
04. februar 2009 - 18:10 #3
Nej, det er bare i orden - den her er på husets regning ;)
Avatar billede nicklasb Nybegynder
04. februar 2009 - 18:52 #4
:)