Avatar billede natrix Nybegynder
03. december 2008 - 00:08 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

wrt54g firmware upgrade

Hej eksperter.
Prøvede at opdatere firmwaren på en WRT54G ver. 2.2 .
Routeren havde firmwareversion 4.00.7, og jeg prøvede at opgradere den til ver.4.20.8 via Linksys.dk .

Gjorde alt efter bogen, men da jeg placerede bin. filen i upgradeboksen og aktiverede opdateringen, poppede fejlmeldingen: "Image file error" op.
Router og pc var kablet.
Håber på ikke for komplicerede svar, da jeg ikke er "nørd".
Mvh.
Ole
Avatar billede dragonknight Juniormester
03. december 2008 - 01:07 #1
Prøv at hente selve filen og gem den udpakket i en mappe på dit skrivebord, og derefter peger du på den udpakkede fil med browse knappen under firmware opgrade og trykker opgrade.
Avatar billede natrix Nybegynder
03. december 2008 - 01:18 #2
Hej dragonknight.
Det er vel også det jeg har gjort.
Trykket på den udpakkede fil (bin. fil), og filen har lagt sig i routerens upgradebox. Derefter trykket upgrade og fået ovenstående fejlmelding (desværre).
Mvh.
Ole
Avatar billede natrix Nybegynder
03. december 2008 - 11:49 #3
Virkelig ingen der kan svare på dette?
Mvh.Ole
Avatar billede 383ci Nybegynder
03. december 2008 - 17:22 #4
Det bude virke, men nu det ikke gør er der jo grund til at gøre noget andet. Pr defination virker Linksys firmware på samme måde som en byld i r**** så desværre er der jo nok ikke så meget at gøre.
For en god ordens skyls er det jo ikke .bin filen du skal klippe på i opgrade boksen, men stien til den. Altså så der står f.eks c://download/firmware.bin eller hvor du nu ligger den udpakkede fil.
Hvis du vil opdatere til noget der virkeligt dur skulle du hente firmwaren her:

http://www.polarcloud.com/tomato

Udpakke zip filen og opgardere på samme måde som beskrevet overenfor. Du får en helt anden router, meget mere stabil og med langt flere funktioner.
Avatar billede 4zaken Novice
03. december 2008 - 17:34 #5
tilslutter mig 383ci :)
Avatar billede natrix Nybegynder
03. december 2008 - 20:31 #6
Takker.
Avatar billede natrix Nybegynder
03. december 2008 - 20:38 #7
Øh!! points
Avatar billede dragonknight Juniormester
03. december 2008 - 20:40 #8
?
Avatar billede 383ci Nybegynder
03. december 2008 - 22:35 #9
Har du forsøgt og hvad kom der evt. ud af det?
Avatar billede natrix Nybegynder
03. december 2008 - 22:36 #10
Forstået dragonknight.
Jeg er vist ikke helt inde i procedurerne her på sitet.. Sorry..
Ole
Avatar billede 383ci Nybegynder
03. december 2008 - 22:44 #11
Hvad blev løsningen??
Avatar billede natrix Nybegynder
03. december 2008 - 22:55 #12
383ci.
Det blev en linksysløsning, da det var min søsters pc., og jeg derfor ikke turde crashe routeren med anden firmware.Jeg er bare alm. bruger.
Det hjalp trods alt.
Havde pc'en været min egen, var jeg røget på "tomaten".
Mvh.
Ole
Avatar billede eizkalt Nybegynder
18. december 2008 - 19:52 #13
Hej

Den der tomat-firmware ser spændende ud. Jeg har en linksys WRT54G version 7. Er der nogen der ved om den kan køre på min router?

De oplyser at kun frem til version 4 er testet.

Og hvad er fallback-planen, hvis firmwaren fucker ens router op?
Avatar billede eizkalt Nybegynder
18. december 2008 - 19:54 #14
Glem min kommentar... tomat-hjemmesiden nævner selv at det ikke fungerer. Øv!
Avatar billede 383ci Nybegynder
18. december 2008 - 20:18 #15
Og endnu mere ærgeligt at lige netop version 7 ikke kan opgarderes. Netop den er med noget andet hardware som, i mit tilfælde, blev grunden til jeg overhovedet begyndte at undersøge anden firmware.
På godt dansk endte jeg med at slå min version 7 med en hammer. Den kunne intet, absolut intet.
Nu køre jeg med en WRT54GL som eropgarderet med Tomato 1.17 og den virker altid. Oppetider over en måned uden break overhovedet. Fint af en blå kasse til under 400 kr.

-> natrix
Der er absolut ingen forskel på at opgardere med det ene eller andet, så du kunne roligt have lavet den om.

-> eizkalt
Der er ingen fallback hvis routeren fucker. Eller rettere, køb en anden med det samme :-)
Avatar billede eizkalt Nybegynder
19. december 2008 - 08:35 #16
-> 383ci

Kan se at nyeste firmware af Tomato er version 1.23. Hvad er årsagen til at du kun kører version 1.17.

Er din router af ældre dato, oder was :-)
Avatar billede 383ci Nybegynder
19. december 2008 - 08:52 #17
->eizkalt

*lol* nej den er ikke så gammel, den har altid virket med 1.17 så jeg har ikke set nogen grund til at lave den om,men må da hellere alligevel. Af ren nysgærrighed.
Ellers er der jo også DD-WRT men den har jeg slet ikke eksperimenteret med.
Avatar billede eizkalt Nybegynder
19. december 2008 - 12:15 #18
->383ci

Okay. Giver tomato-firmwaren bedre stabilitet? Har lige opgraderet internetforb til 10/10 MBIT men den går ned nogle gange hvis man henter store filer i en længere periode.
Avatar billede 383ci Nybegynder
19. december 2008 - 18:20 #19
->eizkalt

Ja helt uden sammenligning giver den bedre stabilitet. Linksys bryder jævnling ned, det har jeg ALDRIG oplevet Toamto gøre. Sidder selv på en 10/10 linje og trækker 14/14 fuldstændigt rent på speedtest.com også med trådløs forbindelse.
Jeg bruger ofte ftp til meget store filer og det virker altid og uden nedbrud.
Mange siger "man" laver en 400kr. router om til en 4000kr.`s model
Avatar billede eizkalt Nybegynder
19. december 2008 - 20:28 #20
->383ci

Okay. Må ud og købe en ny boks og forsøge mig med nyeste version af tomato-firmware. :-)
Det er jo lidt uhyggeligt at Linksys producerer sådan noget skod firmware, når nu de har lanceret en router med mulighed for at lave noget ordenligt ;O)
Avatar billede 383ci Nybegynder
19. december 2008 - 21:32 #21
Husk det SKAL være den model der hedder GL til sidst. Ikke bare G
Der er vist også nogle Buffalo routere der kan, men den her er sikker:

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=181069&searchArea=&Soegeord=