Avatar billede scaniav8 Nybegynder
01. december 2008 - 18:22 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

2 Sata indgange på bundkort, skal bruge 3

Som overskriften siger...

Jeg har 2 SATA indgange på mit bundkort, nok til mine 2 harddiske, men skal bruge en 3. indgang pga. min DVD brænder.

Hvad kan jeg gøre her?
Har kigget på http://www.av-cables.dk men syntes ikke rigtigt jeg kan finde en løsning der.
Avatar billede scaniav8 Nybegynder
01. december 2008 - 18:24 #1
Ps. Det er ikke et strømkabel jeg leder efter :)
Avatar billede locke Nybegynder
01. december 2008 - 18:45 #2
Man kan få sata hubs, hvis controlleren understøtter det, så man kan koble flere enheder på samme port. Du kan ikke gøre det kun ved kabling.

sata controllere fås som indstikskort
Avatar billede scaniav8 Nybegynder
01. december 2008 - 19:02 #3
Okay.
Bundkortet er forholdsvis nyt, Asus G-Surf365.
Kan du linke til sådan en hub, det ville hjælpe mig meget.
På forhånd tak.
Avatar billede off-line Nybegynder
01. december 2008 - 19:07 #4
Avatar billede off-line Nybegynder
01. december 2008 - 19:09 #5
Ps. Den fra Sandberg lægges bre et sted i computeren, men du kan også få en til
et PCI slot, det koster bare lidt mere:http://www.sandberg.dk/product.aspx?id=130-26
Avatar billede off-line Nybegynder
01. december 2008 - 19:12 #6
Så lige, at brugeren haverslev, i et andet spørgsmål, lagde dette link.
http://www.computer-parts.dk/cgi-bin/shop/CONTSATA02.html
Avatar billede scaniav8 Nybegynder
01. december 2008 - 20:04 #7
Okay, tak for hjælpen :) Læg et svar, så ka du få nogle point.
Avatar billede off-line Nybegynder
01. december 2008 - 20:12 #8
Ok:)
Avatar billede locke Nybegynder
01. december 2008 - 20:15 #9
Bare så du ved, hvad du køber... de omformere der, er ide til sata, ikke omvendt. Og skal man have en omformer, så skal man lige læse lidt reviews først, da nogle er ret så dårligere end andre (stor tab af overførselshastighed)
Avatar billede off-line Nybegynder
01. december 2008 - 20:18 #10
Lagde en kommentar i stedet for svar:)
Avatar billede off-line Nybegynder
01. december 2008 - 20:22 #11
Citat fra annoncen fra Sandberg:
"Sandberg Hard Disk Converter løser et velkendt tilslutningsproblem. Du kan nemlig enten tilslutte din gamle IDE harddisk til et SATA stik på et nyere bundkort, eller du kan tilslutte din nye SATA harddisk til et IDE stik på et ældre bundkort. Adapteren installeres på få minutter, og gemmmes af vejen inde i din computer, så du er fri for eksterne"
Så det skulle køre begge veje.
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. december 2008 - 20:36 #12
Sandberg Hard Disk Converter kører begge veje ja.
Avatar billede off-line Nybegynder
01. december 2008 - 20:52 #13
Takker for point:)