Avatar billede fodlisten Nybegynder
01. december 2008 - 11:24 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Mangler kun at finde det rigtig bundkort.

Hey exp

Min hjerne brænder snart af. Så nu vil jeg lige have hjælp til at finde et bundkort, fremfor selv at rode i den jungle.

Computeren er en low budget/low noise computer! Så så billig som mulig.

Dette har jeg fundet frem til:
CPU: E8400
HDD: Samsung Spinpoint F1 320 gb
Cosair: VX450watt
Case: Miditower, AOpen
Ram: Kingston HyperX pc-6400
CPU Køler: Xigmatek s1283

Der kommer senere et godt gfx i. 4870/gtx260 noget i den stil nok.

Men med hensyn til bundkort er jeg meget lost. Det skal selvfølgelig kunne understøtte fsb på 1333 mhz. og så billig.
Ved ikke om man ligeså godt kan taget et micro atx? synes de er rimelig billige...

tak på forhånd.
Avatar billede kristensen1978 Nybegynder
03. december 2008 - 09:58 #1
hej
Ved ikke hvad din pengepung siger?

Jeg har lige samlet pc, og valgte asus p5q3, og har været rigtigt godt tilfreds indtil videre....
http://www.proshop.dk/showproduct.aspx?prodid=181068
Det koster en tusse???
Avatar billede fodlisten Nybegynder
03. december 2008 - 10:14 #2
Pengepungen siger av :D
Budgettet siger 3000 kr for hele computeren.
Så bundkort skal bare være billigt, 400-600 kr.

Ville der være nogen synderlig forskel på fx det her:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=468207&searchArea=&Soegeord=
som er et af de billigste, og så et P5Q (det billigste):
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=481223&searchArea=&Soegeord=p5q
Avatar billede kristensen1978 Nybegynder
03. december 2008 - 10:25 #3
Til at starte med understøtter den ikke ddr3 ram - men ved ikke om det er afgørende for dig?
Avatar billede fodlisten Nybegynder
03. december 2008 - 10:27 #4
nej den skal blot understøtte ddr2 ram. Bundkortet skal sådan set ikke være fremtidssikret mere end at den passer til de udvalgte komponenter.
Avatar billede kristensen1978 Nybegynder
03. december 2008 - 10:46 #5
Ok, fornufigt nok -
kan se at P5N73-AM, er med uATX form factor, hvad det dækker over aner jeg ikke, men bare du er obs på størrelsen etc i forhold til det kabinet det skal i.
P5Q vil gi dig lidt flere muligheder i forhold til udvidelser, i forhold til antal af port og slots. Og har så vidt jeg kan se også bedre muligheder med hensyn til overclocking.....
Men hvis maskinen bare skal køre helt som du køber den, så gå efter det billige bundkort!
Tjek forøvrigt lige Antac's kabinetter, de laver nogen med psu, som er ret støjsvage. bla. det her: http://www.proshop.dk/showproduct.aspx?prodid=124960
Avatar billede fodlisten Nybegynder
03. december 2008 - 10:52 #6
Ok, det var rart lige at få bekræftet. For det var sådan set bare det svar jeg ledte efter :D Var nemlig min teori også hehe.

Ja, de er godt nok micro atx, men er de ikke lige så gode som et ATX, synes ikke jeg har fundet artikler der tester sådan noget..
Og ofter er de billigere samt har VGA indbygget.

Ja, men jeg tror nu det forbliver ved de valgte komponenter, da Cosair PSU'en er blevet rost rigtig meget på www.silentpcreview.com , og går meget op i lavt støjniveau. Samt AOpen kabinettet har usb stik indgang i toppen, og det er bevendeligt når den står på jorden.
Men jeg tak for dit forslag :)

Og så takker jeg mange gange for dit gode svar. Smid et svar ;D
Avatar billede kristensen1978 Nybegynder
03. december 2008 - 11:25 #7
det var så lidt - og god fornøjelse!