Avatar billede noerager Nybegynder
30. november 2008 - 12:01 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Stueantenne - hvad er godt

Sønnen har fået fjernsyn på værelset og dertil skal der jo kobles en antenne. Hvor kan man få en god stueantenne og hvad skal man give. Gerne kom med et par links. Kan man få en digital stueantenne så man uden at skulle gøre mere kan få en der kan modtage tv efter 1. november 2009 når tvsignalet digitaliseres?
Avatar billede djmaster Nybegynder
30. november 2008 - 13:00 #1
Når tv signalet digitaliseres skal du have en DVB-T tv tuner (hvis det ikke allerede er i fjernsynet), de kan fås til et par hundrede.

Antennen til modtagelse af digitale tv signaler er præcis den sammen som man i dag bruger til modtagelse af analoge tv signaler.
Avatar billede noerager Nybegynder
30. november 2008 - 13:02 #2
Og hvor kan man købe en god antenne på nettet?
Avatar billede djmaster Nybegynder
30. november 2008 - 13:11 #3
Avatar billede Slettet bruger
30. november 2008 - 14:42 #4
Avatar billede Slettet bruger
30. november 2008 - 14:47 #5
Avatar billede yamaha24 Nybegynder
30. november 2008 - 16:43 #6
Her er lidt info. om det digi.net der køre nu.

http://www.digi-tv.dk/
Avatar billede noerager Nybegynder
30. november 2008 - 19:46 #7
Hvis nu I skulle anbefale en - hvilken skulle det så være?
Avatar billede yamaha24 Nybegynder
30. november 2008 - 20:33 #8
Hvor bor du,,alså bor du langt fra senderen, kræver det jo noget godt udstyr..
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2008 - 07:44 #9
de modtagere man bruger i dag udendørs kan jo sidde på flagstangen som en top så hvis der er mulighed for det så find en du kan sætte udendørs.

hvis du boede i københavn var der mange muligheder.

http://www.antennelageret.dk/

køb denne her

http://www.pixmania.com/dk/dk/236258/art/metronic/dvb-t-uhf-antenne-indendo.html

dine lommer bliver jo ikke tomme af det - det kunne jo være en julegave hvis det er i dit humør
Avatar billede Slettet bruger
04. december 2008 - 22:09 #10
hvis tv´t kun har mpeg2 kan det ikke bruges på boxers nye net som allerede starter 1feb 2009 i det mørke jylland .

Der skal man ud og have en ekstern boks ved siden af

men denne er så bagud kompatibel med mpeg2

hvis du bor tæt på en tv2 mast så en lille 10 element uhf oppe på loftet mere skal der ikke til

keas.dk sælger også antenne udstyr
Avatar billede djmaster Nybegynder
05. december 2008 - 08:12 #11
Hvis tv'et kun har mpeg2 skal du ikke gøre mere før 2012, så er du sikret adgang til DR1, DR2 og TV2.

Du kan læse lidt mere her:
http://www.dr.dk/DigitaltTV/artikler/20081109114355.htm
Avatar billede Slettet bruger
06. december 2008 - 09:01 #12
nu bliver det altså ikke meget billigere for så akal du selv lave den

http://www.mobilnet.dk/product.asp?product=717

m.v.h