Avatar billede phospheer Nybegynder
29. november 2008 - 21:54 Der er 8 kommentarer

Fejl når computer starter

Hejsa!
Jeg tror jeg har fået lidt af en virus eller lignende. Når jeg starter computeren op, kommer følgende meddelelse:

rundll32.exe - Programfejl
Instruktionen ved "0x77114920" refererede hukommelse ved "0x77114920". Hukommelsen kunne ikke "read".

Eneste mulighed her er så at klikke OK til at afslutte programmet. Desværre er det ikke overstået hvis jeg klikker OK, for samme meddelelse popper bare op igen. Og igen... Jeg er nu netop kommet på nettet efter at have siddet og klikket ok og prøvet at komme på nettet i knap 2 timer :(
Nu da fejlmeddelelsen endelig er klikket væk er der bare nogle almindelige problemer. Fx virker firefox ikke, og jeg kan ikke åbne denne computer.

Hvad søren skal jeg gøre?
Avatar billede victor-1 Nybegynder
29. november 2008 - 22:40 #1
Det kan være alt fra virus/spyware, over hardwarefejl til mere eller mindre ødelagt Windows.

Hvilket styresystem bruger du?
Avatar billede raketen Novice
29. november 2008 - 22:41 #2
Prøv at disable diverse programmer der booter sammen med windows.
Skriv Msconfig i kør.
Og klik på startup eller opstart alt efter om du kører dansk/engelsk version af windows.
Prøv at Select/deselect diverse programmer som ikke er krævede for at starte windows.
Du kan også prøve at starte windows i diagnostic startup under generelt/general i msconfig.
Avatar billede raketen Novice
29. november 2008 - 22:45 #3
Det kan også være at det er en hukommelses fejl der er skyld i fejlen.
Prøv at køre en memtest 86+ scan ved bootup, hvis du ikke vil køre i dos kan du også bruge prime 95 og memory test.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
29. november 2008 - 22:50 #4
En god start ville nok være at følge op på dine gamle tråde, hvoraf den nyeste er denne - http://www.eksperten.dk/spm/851145 - som måske kunne være svaret på dine problemer.
Avatar billede phospheer Nybegynder
30. november 2008 - 14:51 #5
Jeg har Win XP sp2. Kan ikke komme ind i 'kør'.
Hvis jeg installerer HiJackThis, hvad skal jeg så gøre? Er det et program der undersøger min computer, eller kan andre komme ind og kigge på computeren så?
Avatar billede victor-1 Nybegynder
30. november 2008 - 15:36 #6
I det andet spørgsmål ligger der en SUPER god vejledning, som i detaljer forklarer dig hvordan du skal gøre, med hensyn til HJT.

Jeg gætter på dit system er "slidt ned" til sokkeholderen og måske inficeret med virus og andet godt fra cyberspace, og at du har flere timer med scanninger, tests og reperationer foran dig.

Mit råd:
Få taget backup af dine ting. (dokumenter, billeder og andet du ikke vil miste)
Start HELT forfra med en NY installation: http://www.eksperten.dk/artikler/1104
Avatar billede Kenz Praktikant
06. december 2008 - 05:53 #7
Hmm.. du er ikke den eneste med det problem.. 2 af mine venner har det samme problem, men jeg ved sku ikke hvad du skal gøre.. du kunne evt. prøve at søge på google efter ''rundll32.exe'' og se om du fandt nogle andre med samme problem, som har fået et godt svar :)
Avatar billede victor-1 Nybegynder
06. december 2008 - 15:17 #8
Alt andet lige... Så synes jeg det ville være på sin plads med lidt respons fra opretters side, både i denne såvel som i den anden tråd der er oprettet. Det er det mindste man kan gøre over for dem som prøver at hjælpe.